Köpa "vanlig" Skalar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amanit
    • December 2010
    • 45

    Köpa "vanlig" Skalar

    Hej någon som kan hjälpa mig vart jag kan köpa den vanliga Pterophyllum scalare i västernorrland.
    Varit in på 3 olika djuraffärer nu, men ingen av de hadde den "vanliga skalaren inne. Det fanns svarta, vita, svartvita, gula. Men har du blivit helt tokiga att inte ta in vanlig? Hoppa någon vet, för jag tycker den vanliga är snyggast.
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Den vanliga Pterophyllum scalare är just den du ser i alla tre djuraffärerna, det är den ända skalare-sorten (som jag känner till) som förekommer i alla möjliga färgvarianter.. :P
    Du kan alltid be någon av dem (den du tycker är bäst) att beställa in av de vanliga färgvarianten..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Amanit
      • December 2010
      • 45

      #3
      Visst är det så! Men att köpa en med alla världens färger, är väll' att glömma allt vad yngelvård heter?

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Alltså, det beror på ifall de är uppfödda med sina föräldrar eller inte till stösta delen.. :P
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Jag håller med om att vildformen (den randiga) är snyggast. Men nog kan man hitta yngelvårdande par av framodlade varianter också. Det beror väl till stor del hur de själva blivit uppfödda, vilka förhållanden man håller dem i, och så.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...