tja nu behöver jag hjälp igen med min Multispinosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • plusskenford
    • August 2011
    • 252

    tja nu behöver jag hjälp igen med min Multispinosa

    tja såg något skit häftigt min multispinosa spottade ut alltså såg ut som hundratals ur käften alltså det var skit häftigt =)

    detta hände idag klockan 13.00

    vad gör jag nu har ett 50 liters yngel kar redo ska jag suga upp några stycken av dom till detta karet eller ska dom vara kvar hoss sina föräldrar några dagar eller vad gör jag ?????


    snälla berätta tydligt är helt grön här =)


    tackar för en kanon sida !
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    De är inte munruvare men om de spottade yngel så har de nog flyttat dem från ett ställe till ett annat. Likt av skådespelet är mitt råd. Vill du spara yngel. Kan du när de är frisimmande suga upp dem till eget akvarium och mata med artemia.
    Checking out...

    Kommentar

    • plusskenford
      • August 2011
      • 252

      #3
      fan har flyttat dom nu funkade skit bra men nu har jag ett problem till .....

      pumpen har jag satt på min men dom sugs in i pumpen vad ska jag göra åt det ??

      nu är den avstängd tillsvidare !!

      Kommentar

      • plusskenford
        • August 2011
        • 252

        #4
        en sak till hur ofta ska man mata yngel ????

        Kommentar

        • Nasso
          • November 2010
          • 719

          #5
          Stäng inte av pumpen! Du har inget du kan täcka pumpen med? Trä över lite nät. Det kan du köpa i en tygaffär. Eller ta nätet från en hink eller fråga mossa om du kan få ett par nylonstrumpor. Tänk på att det kan täppa igen ganska fort bara.

          Fryst cyclops tycker jag är bra mat för yngel också. Lite enklare än levande artemia.
          /Emil Andersson
          120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

          Kommentar

          • plusskenford
            • August 2011
            • 252

            #6
            tack fan va smart =)

            fryst cyclops blir förbannad hittar inget här i denna stad jag bor i borås =)


            har artemia nu men det är ju för mina stora malawisar !!
            men det kanske går en då ?? nu tar jag och krossar fling foder i mortel det verkar fungera !

            jag återkommer om fakta om nylon strumpan !!!

            Kommentar

            • Nasso
              • November 2010
              • 719

              #7
              Fryst artemia är vuxen artemia. Till yngel ska det vara nykläckt artemia. Du måste alltså odla artemian själv.
              /Emil Andersson
              120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

              Kommentar

              Arbetssätt...