Stendker??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sting
    • September 2007
    • 481

    Stendker??

    Hallådär! fick precis reda på att min djuraffär tar hem diskus från stendker om jag ber snällt... 200:- styck för 6cm diskus de vanligaste sorterna.. Men nu undrar jag, är det bra kvalité på deras diskus? Hoppas på snabba svar!
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    stendker har nog den bästa kvaliteten på diskus skulle jag säga.

    Kommentar

    • sting
      • September 2007
      • 481

      #3
      Vad bra! verkar ju positivt iaf!
      Nu är frågan bara vilken sort man ska ha..............

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        jag är helt kär i pigeon blood blue..

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ursprungligen postat av hannesc
          stendker har nog den bästa kvaliteten på diskus skulle jag säga.
          Vad grundar du det på, och vad jämför du med?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            nja hörsägen o rykten o andra akvaristers ord samt egna observationer ungefär. men visst. jag kanske har fel? du har säkerligen bättre koll på det än mig.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Stendker har bra fisk, men att den skulle vara så mycket bättre än många asiatiska odlare eller för den delen andra tyska/europeiska duktiga odlare vete tusan. Stendker är gammal i gamet och har ett välkänt namn, och säljer mycket fisk tack vare detta.
              På mässan i Duisburg är nog Piwowarskis fisk något av det snyggaste jag set i både färg och form: http://www.diskuszucht-piwowarski.de/indexengl.htm och flikar Kaj in så kan han säkert ge mer kött på benen.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                kan nog vara så. de lever gott på sitt namn eftersom de varit med ett tag.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Mina senaste diskus var RT från Stendker, Mats grymma fetepar är även dessa därifrån men som sagt finns det även bättre fisk att köpa, men definitivt även sämre!
                  200:-/st för diskus i den storleken tycker jag personligen är ganska saftigt, men det är tillgång och efterfrågan som styr marknaden.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • sting
                    • September 2007
                    • 481

                    #10
                    Bara viljan finns så......

                    Min kompis trodde inte att den största ancistrushonan skulle komma in i grottan som hanen valt(En gräsligt ful snäcka) Men fan.. Är man tillräckligt kåt går ju vad som hällst Såg nu när jag kom in på mitt rum o tittade i karet att de var där inne båda två... Så nu blir det förhoppningsvis malbebisar om inte alltför länge! Någon som vet hur länge det tar efter lek??

                    Mina neoner lekte i karet i förmiddags också.... 10 st lekte, och 10 stycken simmade efter och åt rommen...... Men då vet jag att de är könsmogna ialla fall så då kan jag snart börja med projekt odla neon också

                    Men ontopic igen!

                    Okej, att det inte är sådär gudabra gör inget, men de verkar ju ha hyffsat rykte så det blir nog fisk därifrån Frågan är ju bara vilken sort man ska ha...... pidgeon är snygga.. men brilliant turqouse är jävligt snygga de också! Kanske blir 3 av varje.........

                    Kommentar

                    • sting
                      • September 2007
                      • 481

                      #11
                      Tycker du att det är dyrt?? Jag dom tyckte att det var billigt... Tillsklillnad från 449:- som jag skulle fått betala för 5cm från imazo om jag köpt från Guldfisken.......

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Det beror helt och hållet på vad det är för fisk du menar, den fisken från Imazo är troligen inte från Stendker och priserna varierar så mycket beroende på vilka färger och linjer diskusarna kommer från. Som sagt, det är tillgång och efterfrågan som styr priset till väldigt stor del.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          #13
                          tycker med det var bra pris. iaf från min erfarenhet. var ju påväg att beställa diskus där ett tag. 300:- för 5-6cm. o då var det kompispris dessutom. ( sa ju han iaf )

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #14
                            Nu har jag lite fördel på diskussidan då Kaj tar hem mycket fin fisk, och för fisk i 200:- klassen har jag sett en hel del som jag gärna lagt vantarna på...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            Arbetssätt...