Bilder på Red Back scalare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Bilder på Red Back scalare?

    Idag köpte jag 8 rätt små scalarer, som butiken kallade Red Back. De verkar väldigt fina, och ska bli intressant att se om de verkligen är Red Back, går kanske inte att se än. Nå´n som har så´na scalarer, och har några bilder på dem, så man får se hur de ser ut som vuxna?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Mr J.E har redbacks. matsbryzel har nån video på när hans redbacks lekte har jag för mig.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      den finns ju med i artregistret http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1153&SOK=1 och ännu fler foton finns på den i Zoopets stora fotoarkiv
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #4
        Google
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          Ursprungligen postat av Guy Palm
          cooolt min kub var mer där på bilderna...ooOOoo

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Kolla bland mina bilder i fotoalbumet här på Zoopet, där är några bilder på mina gamla Redback.
            Mats har aldrig haft Redback, ännu iaf.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #7
              Ursprungligen postat av ansjo
              Kolla bland mina bilder i fotoalbumet här på Zoopet, där är några bilder på mina gamla Redback.
              Mats har aldrig haft Redback, ännu iaf.
              Stämmer bra! Mina blev ju mer bruna på ryggen, medan de som Anders hade (redbacks) blev riktigt röda. Här är 4 bilder på mina och 4 bilder på Anders redbacks, så kan ni jämföra!
              Bifogade filer

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                aaha. my bad

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #9
                  det är när man ser dom bilderna man direkt mailar regeringen och meddelar att
                  det där vi beslutade innan med nedläggning av kar är upprivet.

                  faaannnnn......


                  en liten 70x85x70 kub vill man ha med lite reds i mitten, ett gäng bolivianer på botten,
                  lite vallisar i bakgrunden, 1 fet svärdis i mitten, ett par rejäla rötter, engelsk sten på botten,
                  ett litet fett filtersystem bakom en slimmad btn, kanske med två bra cirkpumpar och lite strilrör,
                  några t5 aquastar så det blir 0,3W/liter ljus i karet, 2 spottar med ledljus, och en liten liten
                  blå ledslinga som nattljus....


                  hmmmm.....


                  hmmm......



                  suck....



                  .-
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #10
                    låter topp förutom engelsk sten. ta blästersand så är jag helt med dig

                    Kommentar

                    • Fredrik Metcalf
                      • January 2007
                      • 512

                      #11
                      Känner igen det där .

                      F.ö., lite off topic, hur ser det ut med LED spottar när man samtidigt kör lysrör, får man några snygga skuggor i karet då?
                      Senast redigerad av Fredrik Metcalf; 02 September 2011, 12:20.
                      Fredrik Metcalf (MrLogic)
                      128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #12
                        Ursprungligen postat av Kensa
                        det är när man ser dom bilderna man direkt mailar regeringen och meddelar att
                        det där vi beslutade innan med nedläggning av kar är upprivet.
                        faaannnnn......
                        en liten 70x85x70 kub vill man ha med lite reds i mitten, ett gäng bolivianer på botten,
                        lite vallisar i bakgrunden, 1 fet svärdis i mitten, ett par rejäla rötter, engelsk sten på botten,
                        ett litet fett filtersystem bakom en slimmad btn, kanske med två bra cirkpumpar och lite strilrör,
                        några t5 aquastar så det blir 0,3W/liter ljus i karet, 2 spottar med ledljus, och en liten liten
                        blå ledslinga som nattljus....
                        hmmmm.....
                        hmmm......
                        suck....
                        Seså, Kensa - där har du ju ett bra recept - kör igång just ett sådant kar, typ på momangen - det är bättre än att lalla runt i Borås och glufsa i sig köttbullar dagarna i ända!

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Riktigt fina bilder Vid vilken storlek framträder det röda på ryggen, så man ser vad det är man har?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #14
                            Mina hade det redan vid köpet, och då var de ca 12 cm höga fenorna medräknade...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #15
                              Ok, dessa är väl inte riktigt så höga än, kanske 8-10 cm höga.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...