boten substans och fiskart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eliyao
    • April 2011
    • 558

    boten substans och fiskart

    Hej jag hade tänkt att skaffa en ciklid art som heter Cryptoheros nanoluteus. min fråga är:

    Min botten substans är lägst i botten en ful grus sort som jag har täkt över med finare sand, kommer denna art att gräva mycket i sanden så det kommer att blanda sig?

    Tacksam för alla svar (har aldrig haft ciklider men är sjukt sugen på att pröva).
  • robidobban
    • March 2009
    • 652

    #2
    Jag har ingen erfarenhet av den cikliden, men dom flesta ciklider brukar gräva en del när dom leker.
    Om du aldrig har haft en ciklid så är det ju klart att du ska pröva

    Kommentar

    • eliyao
      • April 2011
      • 558

      #3
      tack för svaret men det betyder att dom kommer blanda upp allt! humm tycker det värkar vara en fin ciklid, någon som har haft eller har en sån?

      Kommentar

      • eliyao
        • April 2011
        • 558

        #4
        ingen som vet något om Cryptoheros nanoluteus?

        Kommentar

        • sme_h
          • November 2003
          • 625

          #5
          Som sebraciklider ska de vara. De kommer att gräva en del för att lägga yngel i. Ibland gräver de även för att lägga rom en bit ner på stenen som innan varit i sanden.
          1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
          http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

          Kommentar

          • DaRe

            • June 2009
            • 2227

            #6
            Har du sett den i butik? den är rätt ovanligt tror jag och jag tror närmast du ska jämföra med de andra arterna i Cryptoheros släktet om du vill veta mer om hur den beter sig. Exempelvis sajica.
            Checking out...

            Kommentar

            Arbetssätt...