Pallettciklid Kön?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thehoglund
    • June 2011
    • 13

    Pallettciklid Kön?

    Jag köpte ett par paletter för ett tag sen och det skulle vara en hona och en hane dock är jag osäker på ifall det är en hane som jag fått.

    Inte bästa bilden kanske men hoppas den duger
    http://s1107.photobucket.com/albums/h387/Thehoglund/?action=view&current=IMG_0540.jpg

    Redegering:
    Såg nu att jag av misstag lade in tråden i amerikanska ciklider... Klantigt!
    Senast redigerad av Thehoglund; 19 June 2011, 13:25.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Ser ut att vara en smal hona. Hela stjärtfenan syns inte, men har den svagt rundad bakkant är det en hona. Fläckar i stjärtfenan kan även en del honor ha. Men en sak till som gör att jag är rätt säker på att det är en hona, är bukfenorna, som ser ut att ha en rundad nederdel, hanens bukfenor är spetsiga.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Thehoglund
      • June 2011
      • 13

      #3
      Okej tack för snabbt svar! Blir till att byta då.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Så lite Men har du otur så kanske de bara har honor, då könen på palettkullar ofta består av nästan bara det ena könet, beronde på pH.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Pannecke
          • January 2005
          • 1325

          #5
          Du får gå tillbaka och titta ut en palett med lång spetsig rygg- stjärtfena, honan har som sagt mycket rundare fenor... Lycka till.
          /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

          Gå gärna in och titta på vår hemsida.

          Kommentar

          Arbetssätt...