Apistogramma, rätt eller fel hona?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • guineapig
    • April 2003
    • 157

    Apistogramma, rätt eller fel hona?

    Hej , jag var på akvarielagret idag och letade efter någon fin Apistogramma. Till slut fastnade jag för, apistogramma agassizii "Alenquer", problemet var att de gick tillsammans med en massa Nannacara anomala, och det gjorde att det var svårt att direkt se vilka som var apisto honorna, även personalen verkade ha svårt att direkt peka ut dem.

    Jag bestämde mig för 1+2 och de fiskades upp av en äldre trevlig herre som verkade säker på sin sak. När jag kommer hem och ska koppa in dem upptäcker jag direkt att honorna ser helt olika ut....suck...shit...tänkte jag , jag har fått en nannacara istället. Eftersom jag har 12mil till affären är det inte helt lätt att bara åka tillbaka och reda ut saken och det som gjorde saken värre är att efter att jag sökt på nätet på, apistogramma agassizii "Alenquer" female, så får jag upp helt olika bilder på honorna...jaha..vilken är rätt?

    jag har en slank sak som ser ut ungefär så här;

    The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!


    och en mera trind sak som påminner om denna;



    eller är det rent av en Nannacara...

    Uppskattar lite hjälp och kött på benen innan jag åker 12 mil tillbaka till akvarielagret...

    Daniel
  • Jina
    • August 2009
    • 182

    #2
    Ingen av länkarna funkar?

    Kommentar

    • guineapig
      • April 2003
      • 157

      #3
      Märkligt, de funkade igår...

      smal

      http://www.flickr.com/photos/2654939.../pool-cichlids


      trind

      http://www.aquaticquotient.com/galle...r-female-2.jpg

      prova nu. något i zoopets system som gjorde om dem tror jag
      Senast redigerad av guineapig; 06 May 2011, 04:56.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Första länken funkar, och visar vad som ser ut att vara en regnbågshane. Den andra länken funkar inte.
        Senast redigerad av Shepard; 06 May 2011, 14:07.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • guineapig
          • April 2003
          • 157

          #5
          Jag har lagt in bilder på de aktuella fiskarna Ciklid.se kolla gärna där,

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Båda är regnbågshonor.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...