Bosmider till sajicayngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pita
    • June 2007
    • 90

    Bosmider till sajicayngel

    Undrar om någon vet ungefär hur tidigt det går att mata ciklidyngel med Bosmider? Mina yngel är frisimmande sedan 2.5v och några har hunnit bli nästan 1 cm. Undrar även om jag ska tina bosmiderna eller låta dem vara frysta när jag matar ynglen? Tacksam för svar
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Tina eller inte kan du nog göra som du vill med..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Är de så stora kan de säkert äta bosmider, jag har en kull zebraungar, som ungefär i den storleken försökte sätta i sig fryst vuxen artemia. Och du behöver nog inte tina dem, de är så små att de tinar nog när de kommer i vattnet. Jag brukar inte tina frysfoder innan.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • pita
        • June 2007
        • 90

        #4
        Det låter bra! Tinade en liten liten del av "kakan" i ett litet glas vatten och sedan när det mesta låg på botten drog jag upp det i en liten spruta och gav till dem. Insåg rätt så snart att jag inte behöver tina det innan, dock undrar jag om inte föräldrarna äter upp dem om jag lägger det direkt på ytan?

        Kommentar

        Arbetssätt...