Behöver lite hjälp från er, tips.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Senerunal
    • March 2007
    • 33

    Behöver lite hjälp från er, tips.

    Tjena nu har jag fått mina zebraciklid ägg kläckta, jag var tvungen o plocka upp alla ynglar ur det stället den las på eftersom det var en dålig ställe för dem och har andra ciklider som kommer käka upp dom.
    Jag har dem i ett yngelakvarium nu och de ligger i bottnet eftersom de inte kan simma nu och har sin lilla gula påse på magen,

    1. jag har lagt upp en bild och undrar om doppvärmaren kan ligga sådär? , 25 grader har jag den på, vad kan ni rekomendera för att dem ska vara friska o växa snabbt?. http://www.ladda-upp.com/bilder/48367/dafaf

    2.Jag behöver inte pump till det lilla yngel akvariumet va? , eftersom de är nykläckta från ägg. ( Tog vattnet från det stora karet som dom föddes med) .

    3. Tacksam för svar.
  • GöranE
    • November 2008
    • 735

    #2
    Funkar säkert med doppvärmaren på det sättet.
    Du bör ha en pump och filter även till yngelakvariet för att även yngel behöver syresatt vatten och bra vattenvärden. Det är även bra att mata ynglen lite och så ofta som möjligt.
    Kan var abra att låta föräldrarna behålla några yngel så dom får träna på sin roll som föräldrar.
    Jordätare................ inget kommer i närheten!!

    Quidquid latine dictum sit, altum videtur

    Kommentar

    • Alexia
      • January 2011
      • 509

      #3
      Ang doppvärmaren så beror det väl på om den är fullt dränkbar eller ej?
      Jag har en som har en markering för max och min-nivå av vatten, den kan inte dränkas (tyvärr). Sen har jag en som har max/min nivå, men kan dränkas om man bara inte gör det lodrätt (enligt instruktionsbladet), och slutligen en som är dränkbar hur som helst, och bara har en min-nivå för vatten.

      Kommentar

      Arbetssätt...