Malfrågor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon--B
    • May 2008
    • 720

    Malfrågor!

    Hej!
    Idag har jag hämtat mitt 222 liters akvarium, i detta ingick massa malar varav det bara är en hon visste namnet på och det var en Chokladmal.
    Fisken ser ut som i artbeskrivningen till formen men har inte dem strecken på sidan utan mer runda ringar eller något liknande. Hon sa även att chokladmalen var en ganska dyr mal, så vad brukar den kosta i en djuraffär?

    Hon hade även en mal som hon sa var giftig, den har taggar på sidorna och malen är ungefär 15 cm lång och ganska grov. Har ni någon aning om vad detta kan vara för mal?

    Uppskattar svar på frågorna och är det något mer ni undrar så är det bara att fråga!

    Med vänlig hälsning Simon
  • Joppan94
    • February 2011
    • 105

    #2
    http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=355&SOK=1 Ingen aning men men du kan ju kolla länken och se

    Kommentar

    • Simon--B
      • May 2008
      • 720

      #3
      Jo, chokladmalen har jag sett på artbeskrivningen men den som hon sa var en chokladmal ser dock inte ut exakt som den. Till formen ser den ut så men den har dock inte ränder som den på bilden har. Jag är nästan säker på att den ena malen är en chokladmal. Det är den andra malen som jag inte riktigt vet namnet på.

      Kommentar

      • Joppan94
        • February 2011
        • 105

        #4
        Bilder skulle nog hjälpa ganska mycket och antagligen lär fler svara !

        Kommentar

        • Simon--B
          • May 2008
          • 720

          #5
          Dock har jag ingen möjlighet att ta kort på dem just nu, vet du vad en chokladmal brukar kosta i djuraffären?

          Kommentar

          Arbetssätt...