fjärilsciklidrom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PLTS
    • February 2010
    • 25

    fjärilsciklidrom

    Mitt fjärilsciklidpar la rom igår och jag har ca 27 grader i karet nu. Är de någon som vet om man bör ha kvar samma temp i vattnet eller ska man sänka den ? Det borde ju vara större chans rommen blir dålig om det är varmt.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det är säkert Ok med 27 grader
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • GöranE
      • November 2008
      • 735

      #3
      Var hos Kent i Nol och köpte just fjärilar- Där fick jag lära mig att 26-27 grader är den optimala tempen.
      Kallare och dom trivs inte/blir sjuka.
      Om man har mycket varmare, typ uppåt 30 grader så trivs dom men får en kortare livslängd pga den höga temperaturen.
      Jordätare................ inget kommer i närheten!!

      Quidquid latine dictum sit, altum videtur

      Kommentar

      • maggan55
        • September 2008
        • 219

        #4
        Hur går det med romen?

        Kommentar

        • PLTS
          • February 2010
          • 25

          #5
          Det går väldigt bra.
          Rommen försvann för nån dag sen från stenen så jag trodde såklart den var uppäten men märkte sedan att både honan och hanen betedde sig lite ovanligt så jag kikade lite närmare vad dom höll på med och fick då se väldigt små yngel på botten under en av fjärilarna. Det är knappt man ser att de är yngel men jag fick se att de hoppade/simmade omkring lite.

          Om nu dessa överlever är det någon som har gått bra förslag på mat? Vet att de brukar sägas att nykläckt aremia är bra men har inte någon sån just nu utan bara frusen i 2 storlekar men den mindre är nog för stor ändå. Gärna någon mat som är lättare att få tag i.
          Överlever dessa några dagar funderar jag på att flytta de övriga fiskar till det andra akvariet.

          Kommentar

          • drd
            • March 2004
            • 5586

            #6
            Det finns frusen nykläckt att köpa ibland i butikerna, Åleds vet jag säljer det och en del butiker har deras käk.
            ________________________________________________

            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...