Sliten Sajica?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mklauser
    • December 2009
    • 86

    Sliten Sajica?

    Halloj!
    Jag har ett par Sajicor, ca 5-6cm, och honan är lite vitblek på sidorna. Jag misstänker att det är hanen som nafsat lite. Han är inte aggressiv men ibland ser det ut som han nafsar lite i sidan på henne. Är det farligt för henne eller kommer det försvinna av sig själv?
    Här är en video:


    Ha det / Matthias
    25L 2st Ancistrus - Framtida yngelkar
    230L SA + CA - DIY bakgrund
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Det är inget farligt, det är tvärtom helt nprmalt att honorna ser du så där i sidorna..

    När de leker kommer hon att ändra färg till svart och vit, för att sedan återgå till denna färg..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • mklauser
      • December 2009
      • 86

      #3
      Okej! Tack för svaret.
      Skönt att det är helt naturligt, men hon såg inte ut så när jag köpte dem så det var därför jag blev lite orolig.
      Men det är lite konstig att det bara är kroppen som är blek. Huvudet och längst ryggfenan har hon ju inte den bleka färgen utan är lite mörkare...
      25L 2st Ancistrus - Framtida yngelkar
      230L SA + CA - DIY bakgrund

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Det är exakt så det ska vara också..

        Vet faktiskt inte varför de inte har denna i affären, förmodligen för att de är för unga..
        Det är min gissning i alla fall.. :P
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • mklauser
          • December 2009
          • 86

          #5
          Fräckt!
          Bra att de är helt normala då!
          25L 2st Ancistrus - Framtida yngelkar
          230L SA + CA - DIY bakgrund

          Kommentar

          Arbetssätt...