oskars gruffar eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sompong
    • March 2005
    • 38

    oskars gruffar eller?

    Två av mina oskars som är ca 13-14 cm biter tag i varandras käkar och skakar varandra.
    Är det bara vanligt gruff eller håller dom på att bilda par?
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Film skulle nog uppskattas, så att man ser vad de gör.. :P
    Några bra bilder kan ju också hjälpa..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Hellsson
      • January 2010
      • 840

      #3
      Kan mycket väl vara så att de bildar par
      Det är så de testar varandra... Hur "starka" de är osv. Och när de väl bildat par håller de gärna ihop livet ut..
      Kan tänka mig att de börjar bli i den storleken för det nu med!
      Lite intressant beteende.. Vi har 2 nästan fullvuxna oscar som håller på på det sättet just innan det är dax för lek...

      Men de kan ju lika gärna vara något annat, svårt att svara på! Hur många oscar har du i karet?

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        • July 2010
        • 1072

        #4
        Som ovan, kan vara både och. Biter de varandra på sidorna också, håller jag mer på gruff. Om de däremot ibland "darrar" med stjärtfenan när de är nära varandra håller jag mer på parbildning.

        Hilsen,

        /P
        Bara döda fiskar flyta medströms

        Kommentar

        • sompong
          • March 2005
          • 38

          #5
          Har fyra st och det är bara dom här två som har det här beteendet.När dom simmar bredvid varandra så brukar dom darra som du Patrik beskriver.
          Hoppas dom håller på att bilda par för då får dom ett eget 540kar att gå i

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            • July 2010
            • 1072

            #6
            Mm, vi har fyra Oscars på jobbet, som börjar ta sig i storlek nu, är ca 18 cm. Tillväxten har varit enorm, växt från ca 6 till 18 cm på två och en halv månad... de bråkar rätt rejält, har sett vattenviftning, liplock, raka bett men även en del "darrningar". Hoppas på grym tur och få två par, då klipper jag det ena paret för att få lugn och ro i burken.

            Hilsen,

            /P
            Bara döda fiskar flyta medströms

            Kommentar

            Arbetssätt...