Kan jag ha scalare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • david87
    • June 2005
    • 710

    Kan jag ha scalare?

    Tjena, jag sitter nu och funderar på om jag kan ha scalare i mitt akvarium. Det är ett åtta kantigt och är 70 brett och 70 högt. Det gick scalare innan jag köpte akvariet, man varför jag frågar är att det i artbeskrivningen så står det att de vill ha 100cm?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    bottenytan o växterna. hur stort är karet tvärs över? det är inte 100cm i höjd de vill ha

    Kommentar

    • david87
      • June 2005
      • 710

      #3
      Det är 70 cm tvärs över och jag förstod att det inte var 100 i höjd de ville ha.
      Men vilket läckert akvarium det skulle vara :P
      Jag har ett stenberg i mitten som går halvvägs upp i karet, och en del bottenyta framtill och en del växter lite här och där, men det går ju alltid att ändra

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        jag har ju en kub som är 70x70x70 o där har jag scalarer så det går utmärkt.

        Kommentar

        • david87
          • June 2005
          • 710

          #5
          Najs kub, hur många kan jag ha då, såg att du hade 6 st?

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            beror påvilken sort. mina är lite special som kostar rätt mycket o blir rätt höga.

            Kommentar

            • david87
              • June 2005
              • 710

              #7
              Jag tänkte nog bara på "vanliga" antingen de grå med ränder eller de gula. visst finns de gula med ränder?

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                mjaa kanske det gör. orginalet är som mina. dvs silvriga med 3 tydliga ränder. de guld, svart,blå och marmor är framodlade varianter. nu är iof mina en variant med. Pt. Scalare "Altum Honey Blue" heter mina. 400:- st.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Guldscalarer med svarta band, som vildformen har, finns inte, däremot finns scalarer som är övervägande gula, som har svarta fläckar, över större eller mindre del av kroppen, de brukar kallas guldmarmor.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • david87
                    • June 2005
                    • 710

                    #10
                    Ojdå, det var inte lite dyra :P Men måste man ha så får det ju kosta
                    Men om jag då tar originalen hur många ungefär?

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #11
                      ja precis o jag vara bara TVUNGEN att ha dessa :P haha.

                      nemen ta typ 6-8 st. börja med en grupp så får de para ut sig själva.

                      Kommentar

                      • david87
                        • June 2005
                        • 710

                        #12
                        Låter ju smart det, får börja hålla utkik i affärerna nu då, han brukar ha inne en del scalarer
                        Jag har ju också bara måstat ha saker som kanske kostade lite för mycket i vissas ögon. Men för mig har det varit värt det

                        Kommentar

                        Arbetssätt...