Könsbestämmning?? Elfenben och Dorsiger...BILD...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Könsbestämmning?? Elfenben och Dorsiger...BILD...

    Nu behöver jag expertisen här inne igen...

    Har köpt två Dorsiger och två elfenbensciklider idag....Skulle ni kunna hjälpa mej att se vilket kön det är på dem, vore jag jättetacksam...

    Bild1: Dorsigerhona....??Hanen är jag helt säker på, så den lägger jag inte upp någon bild på

    Bild2: Bägge Elfenbenscikliderna

    Bild3: Elfenbenshane...??

    Bild4: Elfenbenshona...??

    Bild5. Honan igen...??
    Bifogade filer
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Skulle tro att dina gissningar är korrekta!
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hmm, om jag ska gissa, så tror jag att den större zebran är en hona, den ser ut att ha en del orange i fenorna, och även ner på ryggen, vilket väl hanar inte brukar ha.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #4
        Ursprungligen postat av Rooster
        Skulle tro att dina gissningar är korrekta!
        Då var det vad jag trodde då, fast jag är ändå lite osäker på Elfenbenen...

        Hmm, om jag ska gissa, så tror jag att den större zebran är en hona, den ser ut att ha en del orange i fenorna, och även ner på ryggen, vilket väl hanar inte brukar ha.
        Du är inne på samma tanke som mej själv Micke A...Även jag blev fundersam när jag såg den större, den har ungefär samma teckning som Zebrahonorna, förutom att den är vitrosa istället för Blå/vitrandig......Men storleken och fenorna på den större kan också luras endel. den är dels mycket större, och dels så har den väldigt långa utdragna fenor, både rygg och buk......

        Hoppas att även någon annan som är inne på Elfenbenscikliderna kan lämna ett utlåtande också...
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        Arbetssätt...