Småscalarer, mysko teckning...BILD...:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Småscalarer, mysko teckning...BILD...:)

    Har köpt ett gärng småscalarer på 4-5 cm. idag, och jag tycker de har mysko teckning. TROR det kan vara en form av marmor, men jag harv inte sett den här teckningen tidigare...kolla gärna in korten, och säg vad ni tror-/tycker...

    Jag köpte alla 7 som de hade i affären, men har bara lyckats fått kort på 4 av dem. ska försöka fånga de andra på bilöd, och med bättre bilder...
    Bifogade filer
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


  • marcus85
    • September 2010
    • 55

    #2
    ja det måste vara marmor scalare, dina har enligt mig väldigt lite mörkt i sig men dem är väll framavlade så kanske.. snygga scalarer, lite anorlunda.. vanligt pris på dem eller? ca50kr?

    Kommentar

    • marcus85
      • September 2010
      • 55

      #3
      guldmarmor ser det ut att vara men det är svårt att säga då det kan finnas väldigt många olika varianter.. men nån slags marmor bör det iaf vara

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #4
        Ursprungligen postat av marcus85
        ja det måste vara marmor scalare, dina har enligt mig väldigt lite mörkt i sig men dem är väll framavlade så kanske.. snygga scalarer, lite anorlunda.. vanligt pris på dem eller? ca50kr?
        Jag jag trodde att det var en form av marmor Men de har en gråblå grundfärg, inte den vanliga vita eller gula varianten.....Ska se om jag kan knäppa lite bättre kort på dem, de är lite skygga ännu.

        de kostade bara 38 kr. st....Och det var....tycker jag....väldigt billigt, trots att de är små... men jag klagar inte....
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        • marcus85
          • September 2010
          • 55

          #5
          ja ok, dem ser guldiga ut på dem bilderna tycker jag.. men som sagt det finns så många olika så det är svårt att säga men det är ju kul för dig om dina är lite annorlunda .. bra pris också

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ja, ser ut som guldmarmor, tycker också att de ser guldaktiga ut. Men jag har faktiskt ett par som är silver, men istället för band så har de några stora svarta prickar på sidorna, alltså inga vanliga gråscalarer.

            Hmm, hehe, du är inte det minsta rädd att dina Flowerhorn ska klippa dem? De är ju trots allt stora centralamerikaner, i ditt fall med stor inblandning av trimac verkar det som.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • ciklidtok
              • March 2005
              • 1466

              #7
              Lite oro känner jag ju naturligtvis. Men flowern är själva såpass små, så jag tror inte det är någon fara...den största Flowern är bara 7-8 cm. Men ser jag att det blir problem, så får jag ju flytta honom tillbaka till ett annat kar..... Jag har tagit med det i planeringen. den andra är bara 6-7cm. alltså inte mycket större än scalarena....
              720L SA-/CA. Övriga
              375L Biotop, skalarer
              275L Malawi
              240L Blandat


              Kommentar

              Arbetssätt...