Scalare och slöjstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jessi_86
    • November 2007
    • 232

    Scalare och slöjstjärt?

    Jag har 5 st slöjstjärtar i ett 450L kar.
    Nu har jag dock blivit lite sugen på scalare, men frågan är om man vågar ha dom ihop?
    Slöjstjärtarna är inte så stora än, kan det gå om scalarerna och dom får växa upp ihop? eller scalarerna kanske är arga av sig redan från början?

    Vad tror ni?
  • marcus85
    • September 2010
    • 55

    #2
    Hej sålänge inte dina slöjstjäratr är för små och scalarerna är för stora så ska bör dem gå ihop däremot så har även scalarerna lätt fär att bita på fenor så det är ju möjligt att dem gör det men det är inget dem dör av (sålänge dem inte skräms till döds) hör även med dem i din affär och se vad dem tycker då dem ser storlekarna på¨dessa.. Om jag får ge dig ett litet råd så skippar du slöjstjärtarna och köper nån annan fisk men det är enbart för att jag inte gillar den sortens fisk

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Det är en kombination som jag inte skulle satsa på. Skalarerna kommer nästan garanterat bita på slöjornas fenor och även om de inte dör av det, så är det naturligtvis stressande för dem att bli jagade.

      Kul att höra om nån som har stort akvarium till slöjstjärtar!!
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #4
        Jag har en slöjstjärt ihop med 5 scalarer som är stora och det är inga problem här, vet att slöjstjärten varit fenbiten en gång men det kan lika gärna vara en annan fisk som bitit den då.
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        Arbetssätt...