Förslag på Ciklid passande 240 liters kub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • J-O Carlsson
    • July 2005
    • 8

    Förslag på Ciklid passande 240 liters kub

    Finns det något som passar en 65x65x65 kub?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    tjaa en massa. olika apistogramma vid botten tex.bolivinska fjärilar. najsiga scalarer kanske. jag har multispinosa i min kub med.

    Kommentar

    • Saturnus80
      • October 2009
      • 943

      #3
      Jag hade inte kört med mer än 1 Apistogramma i en 65kub, alltså en hane och 3-4 honor.
      //Daniel

      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
      23l aqualandscape med dvärgkulor

      Kommentar

      • J-O Carlsson
        • July 2005
        • 8

        #4
        Bolivianska fjärilar har jag funderat en del på. Kanske blir det ett hörnakvarium på runt 350-400 liter istället för kuben, känns som det är lite lättare att inreda och större valmöjligheter när det gäller fisk.

        Kommentar

        • Saturnus80
          • October 2009
          • 943

          #5
          Det låter förnuftigt.
          Perualtum-skalarer är väldigt fina och hade gjort sig bra i ett hörnakvarium.
          //Daniel

          110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
          23l aqualandscape med dvärgkulor

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            #6
            Jag skulle vilja påstå att ett hörn akvarium är mycket svårare att inreda än en kub, så länge man får till de viktigaste elementen.

            Alla apistogramma fungerar och som tidigare talare sagt så skulle jag kört en typ av apistogramma med 1 hane samt två max tre honor.
            Satsa på Apistogrammor där honorna är riktigt vackra då det är dem du kommer ha flest av Alla apistogramma hanar är vackra, så är det inte med honorna i min mening.

            Släng på en flock fjärilar eller bolivianer, toppa upp detta med tetror samt ett lekpar scalarer.
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • J-O Carlsson
              • July 2005
              • 8

              #7
              Vattnet, som torde vara det viktigaste elemtet lär vara ungefär lika lätt eller svårt att få ner i båda karen. Det blir inget lowtech så jorden går bort, luft ser jag inte som något problem, eld blir ett intressant problem att lösa.

              Skämt åsido, ett hörnakvarium är lättare att placera i min lägenhet. Angående fiskar så kommer att hålla ner antalet arter ordentligt.

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                #8
                Ursprungligen postat av J-O Carlsson
                Vattnet, som torde vara det viktigaste elemtet lär vara ungefär lika lätt eller svårt att få ner i båda karen. Det blir inget lowtech så jorden går bort, luft ser jag inte som något problem, eld blir ett intressant problem att lösa.

                Skämt åsido, ett hörnakvarium är lättare att placera i min lägenhet. Angående fiskar så kommer att hålla ner antalet arter ordentligt.
                Nu menade jag ju inte riktigt så

                Mer att man måste hitta rötter som fungerar i en kub, få till en sjysst placering, beroende på från hur många vinklar man vill kunna se in och så vidare. Det är också mer klurigt att placera växter och bestämma vilka typer av växter och vilka höjder man vill utnyttja om man tex vill kunna se in från tre håll.

                Det är ju inte som ett vanligt avlångt kar där man oftast bara tittar från en långsida så att säga.

                Funkar ett hörnkar bättre i lägenheten så kör på det dock, Det ska ju inte bara vara snyggt utan också fungera i praktiken
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                Arbetssätt...