Apistogramma ihop med nyckelhålsciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slade
    • May 2010
    • 159

    Apistogramma ihop med nyckelhålsciklider?

    Som rubriken antyder undrar jag om det går att hålla apistogramma och nyckelhålsciklider i samma akvarium?

    Om det är möjligt undrar jag hur oddsen ser ut för att lyckas med yngel av respektive.

    Det kanske bör tilläggas att det är i ett 450L akvarium det är tänkt att ha dessa.
    450 L SA
    80 L SA
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Ja, i ett såpass stort akvarium är det nog inga problem. Om de lyckas med ynglen beror väl lite på hur mycket fisk du har, och hur du inreder. Mycket växter, och områden som funkar som revir ökar nog schanserna.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • slade
      • May 2010
      • 159

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Ja, i ett såpass stort akvarium är det nog inga problem. Om de lyckas med ynglen beror väl lite på hur mycket fisk du har, och hur du inreder. Mycket växter, och områden som funkar som revir ökar nog schanserna.
      Låter ju lovande. Jag har lite för mycket fisk för tillfället så det är framtidsplaner jag skissar på. Har för tillfället ett gäng tetror ( neon, sorgmantel, rosen) samt skalarer, några fjärilar, ett gäng guldbarber (som jag väntar på ska dö ut men de fick yngel istället!!!!), en L128 och 2 ancistrus. Som sagt lite för mycket!!!
      450 L SA
      80 L SA

      Kommentar

      • slade
        • May 2010
        • 159

        #4
        Är nyckelhålscikliderna glupska? Jag har ju ett gäng neontetror som jag inte gärna vill ska bli fiskmat!!!
        450 L SA
        80 L SA

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Tja, det beror på, har haft nyckelhål som snott räkor (döda) framför nosen på en muräna, men tetror tror jag inte att de rör.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • slade
            • May 2010
            • 159

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Tja, det beror på, har haft nyckelhål som snott räkor (döda) framför nosen på en muräna, men tetror tror jag inte att de rör.
            Ok, såg att det finns en del andra kar här som har kombinationen nyckelhålsciklid och kardinaltetra så det verkar funka.
            450 L SA
            80 L SA

            Kommentar

            Arbetssätt...