Större ciklid till SA akvarium!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cathyfish
    • July 2008
    • 10

    Större ciklid till SA akvarium!

    Hej

    Jag skulle vilja ha hjälp med vilken ciklid jag ska välja till mitt 330 l SA akvarium. I detta akvarie har jag sorgmanteltetror(fullvuxna), sajica, chokladmal och ancistrus. Jag vill ha en ganska stor som sticker ut lite men som ändå passar bra ihop med ovanstående fiskar. Jag har funderat på Topaz-ciklid och Blå ciklid. Någon som har ngt tips eller fundering?
  • Rooster
    • March 2006
    • 1468

    #2
    Topzen kommer nog inte sticka ut så mkt då den är väldigt lik sajican som du redan har + att det nog kommer att bli en hel del stridigheter dem emellan då de båda arterna är såpass lika. Då tror jag nog att den blå cikliden skulle funka bättre. Inred karet så att det blir ett revir på resp. kortsida och bygg upp lite av en "barriär" i mitten för att undvika trubbel (iaf om det är två par du hade tänkt hålla).

    Ursprungligen postat av Cathyfish
    Hej

    Jag skulle vilja ha hjälp med vilken ciklid jag ska välja till mitt 330 l SA akvarium. I detta akvarie har jag sorgmanteltetror(fullvuxna), sajica, chokladmal och ancistrus. Jag vill ha en ganska stor som sticker ut lite men som ändå passar bra ihop med ovanstående fiskar. Jag har funderat på Topaz-ciklid och Blå ciklid. Någon som har ngt tips eller fundering?
    Fish for Life!!!

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #3
      Vet inte om jag tycker sajica är lik blåciklid. Sajican är mycket minbdre och blåcikliden lugnare. Sajican är för övrigt CA.
      Annars har du aequidens matea som är riktigt snygg. Eller hantlar, någon lugn jordätare, Guianacara, flaggciklid.

      Om du har lekande sajicor så lär de jaga vad du än stoppar i oavsett storlek. Åtminstone tills de andra hittat ett revir och där kan du göra som rooster säger och försöka dela av akvariet, det gör susen.
      Checking out...

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Nä jag menade så klart inte att sajican är lik blåciklid utan att sajican och topazen är lika varandra.
        Senast redigerad av Rooster; 04 July 2010, 22:18.
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        Arbetssätt...