Min aggressiva kakadua hane!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Virros
    • January 2010
    • 488

    Min aggressiva kakadua hane!

    Jag har en stor maffig hane + en mellan stora hona och en liten hona.
    Stora hanen jagar runt och stressar ihjäl lilla honan hela tiden.
    Nu så har hon gömt sig brevid filtret och så fort hon rör sig därifrån så kommer hanen och jagar ihjäl henne...

    Vet någon anledningen till det?

    Tacksam för svar!
  • ElinM
    • August 2009
    • 28

    #2
    Hej,

    Det är förmodligen så att hanen är leksugen men inte honan.
    Se till att hon kan gömma sig så att hon inte blir alltför stressad. Det är också bra om det finns flera grottor och gömställen så att honorna kan skapa sig varsitt revir.
    Om den lilla honan är könsmogen och har hittat en bra grotta ska du se att hon också blir sugen på lek

    Hälsn. Elin

    Kommentar

    • Virros
      • January 2010
      • 488

      #3
      Hon har varit i en grotta ungefär 2 dagar i sträck!
      Hon har knappt ätit något alls på dem här 2 dagarna.

      IDag så upptäckte jag att hon låg brevid filtret o ja trodde hon va död så ja kolla extra noga men hon levde!
      Hon fick lite mat o så åt hon.

      Men sen kan hanen sluta stressa lilla honan?

      Kommentar

      • chricka
        • February 2009
        • 198

        #4
        Jag hade en hane som var likadan jag löste det genom att köpa en 1 hona lr 2 till och då gick det mycket bättre. mvh chricka

        Kommentar

        • Virros
          • January 2010
          • 488

          #5
          Jag har 1+2 .
          Har 2 grottor i karet nu. i den stora gamla grottan är en av mina malar och min lilla hona som går knappt o se !!!!

          Den nya lite mindre grotta är till den stora honan men joo min MAL! ä där hela tiden. Jag kan se att kakadua honan är leksugen för att hon är jätte utfärgad och letar desperat efter grotta, ser det ut som iaf! haha

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #6
            Jag skulle ta bort malarna om jag vore du tror jag, eftersom de inte verkar vilja flytta sig ifrån grottorna. Så länge honan inte får bort malarna så kommer hon inte leka.
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            Arbetssätt...