Kakadua lek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Virros
    • January 2010
    • 488

    Kakadua lek?

    Min kakadua hona har börjat vakta en sten och hanen simmar typ framför stenen och låter ingen fisk komma i närheten....

    Är det tendens på lek eller ? :o
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #2
    ja, det kan det vara

    Kommentar

    • Virros
      • January 2010
      • 488

      #3
      Nu så har honan hittat en grotta där hon spenderar hela dan nästan.
      Men när hanen närmar sig så gömmer hon sig för hanen :o

      Så är det för att hon ska lägga rom eller för att hon gömmer sig för hanen? :o

      Kommentar

      • akvavirum

        #4
        Så betedde sig min också för en tid sedan...
        hittade en "grotta" i springa på en rot och var där nästan hela tiden - trodde nästan hon var sjuk, fast hon såg frisk ut då jag hann se henne

        Igår när jag städade karet så la jag märke till att hon var framm mer igen efter en tid - ledsen, har inte en susning hur länge, så fanns det några små yngel runt henne som hon jagade bort de andra ifrån :-)
        Hoppas jag inte dammsugit upp några innan, hade inte en aning om att det var på gång... men du såg jag några sycken på drygt 1 cm - så söta

        Kanske får du smått framöver? Damsug inte runt hennes grotta innan du gluttat ordentligt - nu vet jag till nästa gång någon av honorna gömmer sig så där :-D

        Kommentar

        • Virros
          • January 2010
          • 488

          #5
          Hon har gömt sig där igår och idag !
          Hon kommer ibland fram och äter lite en simmar hon tbx till in grotta där hon spenderar resten av dagen i

          Kommentar

          • akvavirum

            #6
            Ursprungligen postat av Virros
            Hon har gömt sig där igår och idag !
            Hon kommer ibland fram och äter lite en simmar hon tbx till in grotta där hon spenderar resten av dagen i

            Jag är ny på dessa firrar men det är precis så min betedde sig - så i mina ögon verkar det som att du har smått snart. Släng ett öga då och då, så du är bättre förbered än vad jag var Lycka till!

            Kommentar

            Arbetssätt...