går fjärildsciklid och räkor ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • my1
    • November 2007
    • 55

    går fjärildsciklid och räkor ihop?

    har ett kar på 96L me ett par parletter och tre fjärildsciklider. har nu köpt lite räkor, ingår de i fjärilens kost? de äter ju levande foder. verkas som en av fjärilarna vaktar vid pumpen där det sitter några räkor. har inte annars se de vara på dem. annars blir det en dyr kost med levande räkor.
  • Rickard p
    • November 2009
    • 115

    #2
    Min grabb köpte köspers räkor dom blev upp ättna av fjärilarna

    Kommentar

    • J.Milton
      • January 2010
      • 674

      #3
      Blir nog middag förr eller senare, i vilket fall lär dom ta avkomman från räkorna.
      Men har man bara mycket gömställen så brukar dom klara sig rätt bra. Dom är snabbare än man tror.
      Sen beror det lite på varför du köpt räkor? För att städa? eller för att bara titta på?
      Hur som helst kommer du inte få ut mycket av dom räkorna, för dom blir skygga som f*n när det är så stora fiskar i karet. Dom vill oftast inte sitta på utsatta ställen och "städa" så dom blir inte effektiva och heller inte kul att se på för man hittar dom sällan. Är du ute efter städare, så satsa på några snäckor istället.
      240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
      Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
      Blogg+Galleri

      Kommentar

      • my1
        • November 2007
        • 55

        #4
        det blir nog att fixa ett renodlat räkkar. vill gärna sitt och titta på dem.
        tack för svaren

        Kommentar

        • J.Milton
          • January 2010
          • 674

          #5
          Låter som ett smart val=)
          Vet inte hur mycket du kan om räkor, men denna sida hjälpte mig massor när jag började med räkor. redbee
          240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
          Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
          Blogg+Galleri

          Kommentar

          • Riddaren
            • June 2009
            • 126

            #6
            Jag klarade att ha fullvuxna räkor ihop med fjärilar men kanske det berodde på att de då som sagt var fullvuxna, eller att jag mina ciklider helt enkelt var snällare än andra.
            Jag tycker inte riktigt det är värt att chansa, vilket jag senare gjorde och la i ett par Aphyosemion marginatum som trots sin ringa storlek lyckades sluka alla räkor jag hade. (15 vuxna och ett hundratal små)
            Fiskar kan ibland förvåna en över hur stor matbit de kan få in i munnen.
            ______________________________________________
            540 L + 540 L + 47 L
            Entusiastisk amatör

            Kommentar

            Arbetssätt...