Heros sp red shoulder bilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    Heros sp red shoulder bilder

    Jag tänkte lysa upp er kväll med lite bilder på mina Heros red shoulder samt helkar samt Hyphessobrycon erythrostigma.
    Bifogade filer
    Checking out...
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    mycket vackert dre! var får man tag på sånna goa red shoulder?

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #3
      Tja, dessa är köpta på akvaielagret i 3 omgångar och kommer från 3 olika håll. Importerat sverige odlat osv. Det är 2 lekpar och ena paret, det äldre, leker med 1-2 veckors mellanrum. Det andra med 4 veckors mellanrum.

      Jag har 37 yngel från det äldre paret på uppväxt som ska ta vägen någonstans. De har 2 genetiskt skilda föräldrar och vissa kallar de F1 medan andra kräver att det ska vara vildfångat för att kallas F1. De är nu 3-4cm och huserar i ett 430 liters yngelkar

      Denna film visar just dessa yngel då de var frisimmande:


      Det är i storleksordningen 500-tusen yngel i den filmen. Usel bild på hur ynglen ser ut idag.
      Bifogade filer
      Senast redigerad av DaRe; 22 April 2010, 06:03.
      Checking out...

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #4
        Jag måste bara fråga, vad är måtten på ditt kar, det ser så sjukt djupt ut, underbart!
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #5
          Jaahh, det är la härligt när man får se lite ordentliga bilder och filmer på ordentliga kar och fiskar! Skönt! ...Och mycket snyggt!

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            snajsigt med ett 430L som yngelkar. haha! en annan har ju baraett 40L typ. aja. höddö du Dre vart bor du? blev ju nästan sugen på ett par av de där röd-axlarna. om de är till salu förståss...gör iaf en intresseanmälan här

            Kommentar

            • DaRe

              • June 2009
              • 2227

              #7
              Ursprungligen postat av Marnat
              Jag måste bara fråga, vad är måtten på ditt kar, det ser så sjukt djupt ut, underbart!
              Det är 90 cm djupt och 160 brett. Djupet är verkligen härligt, diggar det själv. Det ger en extra dimension när fiskarna kommer djupt innefrån karet och smyger sig fram mellan grenar och växter. man slipper lite av fram och tillbaka simmandet som kan uppstå ibland.
              Checking out...

              Kommentar

              • DaRe

                • June 2009
                • 2227

                #8
                Ursprungligen postat av hannesc
                snajsigt med ett 430L som yngelkar. haha! en annan har ju baraett 40L typ. aja. höddö du Dre vart bor du? blev ju nästan sugen på ett par av de där röd-axlarna. om de är till salu förståss...gör iaf en intresseanmälan här
                Hehe, jodå ynglen har lite att leka med. Vi fick ta över ett Sajica par som nu också går med ynglen, men sajicahonan är mindre än ynglen. Det paret var väldigt lekvilligt och snodde åt sig hela roten och lekte med rom som resultat samma kväll de landade.

                De ska säljas, men jag bor i Stockholm. Du är givetvis välkommen hit. Roligast är ju att sälja när de färgar ut mer, nu ser de ut som små fångar i sina dräkter.
                Checking out...

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #9
                  hmm... stockholm är en bit bort :S menmen. när är det dags för sälj?

                  Kommentar

                  • DaRe

                    • June 2009
                    • 2227

                    #10
                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Jaahh, det är la härligt när man får se lite ordentliga bilder och filmer på ordentliga kar och fiskar! Skönt! ...Och mycket snyggt!
                    Kul att höra, filmen är gammal nu men jag tittar på den ibland och just musiken man kan välja på youtube gör det där lilla extra för egen del. Frugan tycker jag är knäpp dock.
                    Checking out...

                    Kommentar

                    • DaRe

                      • June 2009
                      • 2227

                      #11
                      Ursprungligen postat av hannesc
                      hmm... stockholm är en bit bort :S menmen. när är det dags för sälj?
                      De går väl att sälja nu men om de ska färga ut så tar det antagligen 1-2 månader till.
                      Checking out...

                      Kommentar

                      • Riddaren
                        • June 2009
                        • 126

                        #12
                        Det var ruskigt häftigt att ha ett så djupt kar. Det är helt klart något jag får försöka ha i tankarna om jag skulle köpa ett till.

                        Varför är alltid andras kar snyggare än ens egna?
                        ______________________________________________
                        540 L + 540 L + 47 L
                        Entusiastisk amatör

                        Kommentar

                        • DaRe

                          • June 2009
                          • 2227

                          #13
                          Du, det undrar jag med
                          Checking out...

                          Kommentar

                          • ancan
                            • August 2005
                            • 26

                            #14
                            Hej! Du verkar kunna endel om hantelciklider. För ca en månad sedan köpte jag två röda hantlar. En dog. I förra veckan köpte jag 3 gula. Nu undar jag: Är det bara färgen som skiljer dem åt? Enligt försäljaren så är det nämligen bara det. Hur ser jag skillnaden på könen? Om jag måste komplettera så kan ju detta vara bra att veta. Sista frågan: Förr så kallades de Heros severus - nu ser jag Heros efasciatus - har namnet ändrats? Jag är väldigt tacksam för svar. Jag har haft hantlar förr, men det är många många år sedan och jag behöver uppdateras.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...