tjoho, leker mina diskus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flelle
    • January 2010
    • 24

    tjoho, leker mina diskus?

    Var idag och köpte nya växter till akvariet. Efter att jag har gjort om lite i inredningen plus ett vattenbyte så börjar två av mina diskusar att spänna upp sig för varann. dom putsar en rot och så fort nån annan diskus kommer i närheten så blir dom bortjagade. Sedan så vibrerar eller skakar dom. Visst är det ett lekbetende dom uppvisar?
  • lofstrog
    • November 2009
    • 989

    #2
    Ursprungligen postat av flelle
    Var idag och köpte nya växter till akvariet. Efter att jag har gjort om lite i inredningen plus ett vattenbyte så börjar två av mina diskusar att spänna upp sig för varann. dom putsar en rot och så fort nån annan diskus kommer i närheten så blir dom bortjagade. Sedan så vibrerar eller skakar dom. Visst är det ett lekbetende dom uppvisar?
    Låter som du har lek på gång.

    Lycka till.

    //Roger
    Discus for life

    Kommentar

    • Rooster
      • March 2006
      • 1468

      #3
      Kul, hoppas det går bra!
      Fish for Life!!!

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Hur går det med leken, lite bilder är ju alltid kul...
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        • flelle
          • January 2010
          • 24

          #5
          Det verkar som det inte har hänt så mycket mer. Samma betende fortfarande. Dom är ju ganska små fortfarande så det är kanske bara lite övning Kan fixa lite bilder senare idag. Går dom att lägga upp här?

          Kommentar

          • flelle
            • January 2010
            • 24

            #6
            Så fort jag kommer fram till akvariet så blir dom lite nyfikna så det är lite svårt att dokumentera leken som för övrigt har avtagit. jag tog i alla fall ett par bilder

            Kommentar

            • Malawi1
              • February 2009
              • 583

              #7
              mycket snyggt akvarium. gillar färgerna på diskusarna och neontetrorna .
              375 liter malawi / tanganyika.

              96 liter SA

              Kommentar

              • flelle
                • January 2010
                • 24

                #8
                Idag gick jag förbi akvariet och tittade in lite. På en rot ser jag ägg och en diskus står och vaktar noga. Förra leken så åt hanen upp alla ägg. Nu är det väl försent att lyckas få yngel då det finns andra fiskar i akvariet. När flyttar ni över lekparet i separat balja? Har ni den igång hela tiden eller är det bara och starta igång ett filter och lyfta över fisken?

                jo förresten, jag har inte bytt vatten på kanske 10 dagar och det ser förjäkligt skräpigt ut. Bör jag byta vatten nu eller kommer jag att paja chansen att få se kläckning då?
                Senast redigerad av flelle; 07 May 2010, 19:38.

                Kommentar

                • flelle
                  • January 2010
                  • 24

                  #9
                  imorse var alla ägg borta men föräldrarna står istället och vaktar på ett annat ställe och där så ser jag nu nykläckta yngel som sprattlar med svansarna. Går det på nåt sätt att flytta dom eller ska jag låta bli och se om dom klarar sig ändå? Antar att när tetrorna får syn på dom så blir det skrovmål av alltihopa.

                  ska ta lite bilder senare

                  uppdaterad http://picasaweb.google.se/104370364...53095179270898

                  lite svårt att se men ynglerna sitter på roten som en liten grå klase
                  Senast redigerad av flelle; 09 May 2010, 13:16.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...