scalarerna putsar rent doppvärmaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • siversson
    • April 2010
    • 11

    scalarerna putsar rent doppvärmaren

    Nu e det så att jag såg i går av en slump att mitt par av scalarer börjat puts doppvärmaren, (e det på g med ägg läggning?) om det nu e så, så la jag en granit sten presic vid den, om i fall att. men vad skall jag göra om det kommer ägg det e det som e frågan , startade upp ett 60l i går mest för skojs skull. Kan jag använda mig av det i så fall. lite råd hadde varigt tacksamt.
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #2
    Snart äggläggning!
    Vad har du för fisk i karet med scalarerna? Om de inte själv käkar äggen så finns det risk att andra gör det.
    Du kan om du vill flytta över äggen till ditt 60 liters om vattnet är ok men då går du miste om hela yngelvården och allt vad det innebär.

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • siversson
      • April 2010
      • 11

      #3
      Jag måste få rätt på temperaturen i karet bara det som e på 60l . ligger på 29 just nu vilket e för mycket om jag inte har helt fel.
      skickar en länk på akvariet jag har så kan du se vad jag har för fiskar i det.
      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

      Kommentar

      • siversson
        • April 2010
        • 11

        #4
        scalarer

        Jag måste få rätt på temperaturen i karet bara det som e på 60l . ligger på 29 just nu vilket e för mycket om jag inte har helt fel.
        skickar en länk på akvariet jag har så kan du se vad jag har för fiskar i det.
        http://www.youtube.com/watch?v=KCQ0Y4CDK2s

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          #5
          Tetror, gurami och regnbåge. Äggen kommer alltså försvinna ganska snabbt!
          Då får du flytta äggen men det är ändå en ganska kortsiktig lösning. Det går bra i början men de kommer inte kunna utvecklas på ett bra sätt i ett så lågt kar. Fenorna kommer bli korta och missbildade om de inte går i ett kar som är minst 45 cm högt.
          Sen är det ett jäkla meck att dra upp scalarer, det ska bytas mycket vatten varje dag, matas flera gånger om dagen och dra upp artemia hela tiden... Är man beredd på det så är det såklart värt det.

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • siversson
            • April 2010
            • 11

            #6
            skadar inte att prova, inte sant.

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              om du flyttar äggen får de inte komma ikontakt med luft. jobbigt om du måste flytta doppvärmaren

              Kommentar

              • siversson
                • April 2010
                • 11

                #8
                jo jag har kommit på det. inte det lättaste, men jag hoppas att dom lägger äggen på stenen jag har lagt under doppvärmaren.

                Kommentar

                Arbetssätt...