fjärillscyclid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miahund
    • March 2010
    • 2

    fjärillscyclid

    någon som kan något om dom fiskarna. mitt par la ägg igår men det vart uppätet inatt.
  • Bladh
    • February 2010
    • 193

    #2
    Annars finns alltid sökfunktionen...

    Kommentar

    • backlight22
      • July 2007
      • 81

      #3
      Ursprungligen postat av Bladh
      Annars finns alltid sökfunktionen...

      Ja gud förbjude om man startar en egen tråd med en fråga:P

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #4
        när det är en fråga som vanligtvis går att besvara genom att läsa artbeksrivningen så undrar man ju lite hur mkt personen i fråga själv kollat runt.
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • DaRe

          • June 2009
          • 2227

          #5
          Har du några ancistusar i karet? Det händer att ägg äts upp nattetid av ancistusar. Du kan minska problemet genom att låta en svag lampa eller spot lysa på äggen nattetid så föräldrarna har möjllighet att försvara sina ägg och yngel.

          Om de lekt en gång kommer de leka igen.
          Checking out...

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            kan var så att föräldrarna är ovana så de själva ätit upp äggen. de kan behöva ett par ggr på sig för att få till det. detta är inget ovanligt alls.

            Kommentar

            • backlight22
              • July 2007
              • 81

              #7
              Ursprungligen postat av Marnat
              när det är en fråga som vanligtvis går att besvara genom att läsa artbeksrivningen så undrar man ju lite hur mkt personen i fråga själv kollat runt.
              Jo men är man ny här så kanske man inte har så bra koll på vart man får tag på all info osv, vilket går på två sek för oss som har koll på sidan, då kan man ju bara skriva det man vet, för de flesta av oss vet ju att detta beror på att de är oerfarna föräldrar och då kan det hända att dom äter upp äggen på grund av stressen eller liknande.

              Kommentar

              • J.Milton
                • January 2010
                • 674

                #8
                Art beskrivningarna ger ju bra fakta, men när jag undrar saker så vill jag inte bara ha fakta svart på vitt, utan jag vill ha folks erfarenheter. Ofta skiljer dom sig från fakta bladet. Varför man går in på en tråd och bara skriver "använd sök funktionen" kan jag inte fatta......

                Och som hannesc skrev, brukar ta ett tag innan dom får till det. Men om dom lekt en gång så är förutsättningarna för lek bra i karet och dom lär leka igen.
                240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
                Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
                Blogg+Galleri

                Kommentar

                • backlight22
                  • July 2007
                  • 81

                  #9
                  Ursprungligen postat av J.Milton
                  Art beskrivningarna ger ju bra fakta, men när jag undrar saker så vill jag inte bara ha fakta svart på vitt, utan jag vill ha folks erfarenheter. Ofta skiljer dom sig från fakta bladet. Varför man går in på en tråd och bara skriver "använd sök funktionen" kan jag inte fatta......

                  Och som hannesc skrev, brukar ta ett tag innan dom får till det. Men om dom lekt en gång så är förutsättningarna för lek bra i karet och dom lär leka igen.
                  Håller helt med dig. Tycker man ska sluta avvisa folk på forum som på det sättet. Vi vill ju ha fler medlemar! Inte färre. som det kommer bli om folk inte försöker välkomna alla!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...