Fjärilsciklid svart och beter sig konstigt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyström
    • September 2009
    • 43

    Fjärilsciklid svart och beter sig konstigt

    Hejsan!

    Hade ett 54 liters som en hona och hane gick i sedan så flyttade jag över hanen och honan till ett 300 liters kar.Hanen blev konstig ligger bara på botten och är helt svart på överkroppen och simmar knappt. Varit sådan nu i några dagar. Kan påpeka att honan jagade honom i det lilla karet dagen innan flytten. Kan honan blivit för domenant och inte vill ha han? Hur länge klarar han sig i det skicket som han är i nu ? han äter häller inget när man matar övriga fiskarna. Men vet inte hur det går på natten.

    Något tipps??
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Är du helt säker på att det är en hane och hona?

    Om det verkligen är en hane och hona, så tycker jag du borde flytta hanen till 54 liters karet igen och se om han återhämta sig.

    Om den han inte återhämtar sig så, är det tyvärr så att det snällaste du kan göra mot honom är att ta livet av honom.
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Nyström
      • September 2009
      • 43

      #3
      Ursprungligen postat av pikachu
      Är du helt säker på att det är en hane och hona?

      Om det verkligen är en hane och hona, så tycker jag du borde flytta hanen till 54 liters karet igen och se om han återhämta sig.

      Om den han inte återhämtar sig så, är det tyvärr så att det snällaste du kan göra mot honom är att ta livet av honom.
      Hanen har länge analfena än var honan har och honan har färgat ut sin buk röd. Flyttade över hanen igår till 54an nu går han med 3 neontetror han ligger ännu på botten o är rädd. Ska se ikväll om man kan börja äta lite röda mygglarver eller musselmix =)

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Analfenan ska man inte gå på och inte heller ryggfenan.

        Om det är en hanne så ska han inte ens ha en antydan till rosa på buken.

        Sen tycket jag att man alltid ska köpa ciklider i grupp eftersom det alltid blir bäst om de får välja partner lite själva.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Nyström
          • September 2009
          • 43

          #5
          Ursprungligen postat av pikachu
          Analfenan ska man inte gå på och inte heller ryggfenan.

          Om det är en hanne så ska han inte ens ha en antydan till rosa på buken.

          Sen tycket jag att man alltid ska köpa ciklider i grupp eftersom det alltid blir bäst om de får välja partner lite själva.
          Skrev att honan färgat ut. Men nu är hanen död så blir köpa några fjärilar o se vad som händer dom imellan.

          Kommentar

          Arbetssätt...