skalarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    skalarer

    Hejsan. Finns det verkligen inget sätt att se skillnad på könen vad gäller skalarer?
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    #2
    Ursprungligen postat av sucksdorff
    Hejsan. Finns det verkligen inget sätt att se skillnad på könen vad gäller skalarer?
    Jo när de leker så brukar man kunna se skillnaden ( de blir könsmogna vid 13 - 15 månader) och på äldre dagar får hanarna en puckel vid huvudet men innan dess är det så gott som omöjligt tyvärr.

    sen kan man alltid dra sina egna slutsatser och min är att ( efter att ha kollat på en jävla massa foton på hanar och honor i vuxen ålder) så kan man se att honan har en mycket mer rundare kropp än hanen men som sagt det är min egen ''slutsats''
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tja, på halvvuxna och vuxna scalarer som börjar "mogna" så att säga, så kan man börja se vissa skillnader, kanske mer på vissa individer än andra. I ett par, där båda är jämngamla (kanske t.o.m kullsyskon), så kan man ofta se ganska tydligt vilken som är hanen och vilken som är honan. Hanen är större, och har längre fenor (förutsatt att det är en utvuxen hane som fått tillräckligt utrymme), och får med åldern också ett kraftigare huvud, med en ganska framträdande puckel.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...