Fjäril-ciklid problem (bild)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chapter
    • January 2010
    • 45

    Fjäril-ciklid problem (bild)

    Hej!

    Köpte ett par (Hona-Hane) fjärils ciklider för en månad sedan ungefär och när jag kom hem för två veckor sedan så hade (vad jag tror är hanen) dött

    Alla andra fiskar mår prima vad jag kan se äter som hästar och har ser pigga och fina ut, å kan inte komma på vad som som har hänt. har inte hittat nåt problem med vatten värdena heller. Å det va inga andra fiskar som bråka med han heller.

    Jag e lite orolig över honan som e ensam nu också. Kan man bara köpa en ny hane eller e det dömt att misslyckas?

    E inte säker på att det va hanen som dog heller. enda skillnaden mitt otränade öga kunde se var att den var större än den som lever. lägger till en bild om nån kanske kan se det bättre än mig.

    Ursäkta kvaliteten, taget med en kass kamra av en amatör, på en fisk som inte alls kände för att posera idag, detta var den bästa bilden av 23 :P

    222L Sällskap
  • chainy
    • February 2007
    • 405

    #2
    Vissa fiskar tar flytt hårdare än andra. Därför dör vissa fiskar - andra inte. Det kan också vara så att det var något fel på just henne.

    Jag tycker att det ser ut som en hona men jag är inte säker. Den kanske inte är könsmogen än? Jag tycker du ska köpa en till fjäril som sällskap åt den.
    Bilder på mina fiskar finns på;
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      jag tycker du ska köpa 3 st till...så att de kan få para ihop sig som de vill.

      Kommentar

      Arbetssätt...