Små vita "larver" under roten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bladh
    • February 2010
    • 193

    Små vita "larver" under roten

    Hej! Provar igen, i rätt avdelning, eftersom den förra tråden låstes pga en liten feltryckning...

    Jag såg en liten "blåsa" med några äggliknande saker på en stjälk tidigare idag,
    men romen(?) verkar vara väldigt få och eftersom jag är nybörjare kan jag inte direkt fastställa huruvida det är rom eller vad det är.
    MEN, efter en stunds inspekterande med ficklampan fick jag syn på några små
    larvliknande saker under en rot.
    Av mitt ögonmått att döma bör de vara ca 2 mm långa.

    Vad är det som pågår? Har jag lyckats få till lek i mitt lilla 54L?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Vad har du för fiskar? Låter hur som helst inte som ciklidägg. Skulle mer gissa på snäckägg, även om det med larverna låter lite konstigt.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Bladh
      • February 2010
      • 193

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Vad har du för fiskar? Låter hur som helst inte som ciklidägg. Skulle mer gissa på snäckägg, även om det med larverna låter lite konstigt.
      Ett par fjärilsciklider.
      Äggen/romen är genomskinliga och de verkar ha ca en vit prick per ägg.

      Kommentar

      • Bladh
        • February 2010
        • 193

        #4
        Det är alltså ingen som har nån aning om vad som händer i karet? Tycker inte det känns jätteroligt att ha små varelser där, som jag inte ens vet vad dom är.

        Kommentar

        • Bladh
          • February 2010
          • 193

          #5
          De är fortfarande kvar och jag vill fortfarande veta vad de är för något... De är omkring 1-2 mm långa, vita och syns nästan bara när man lyser in med en ficklampa under roten.