För glupsk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • irwin_fletch
    • April 2009
    • 544

    För glupsk?

    Igår såg jag att en av mina satanopercor hade satt i sig en otocinclus-mal. Det var bara stjärten som stak ut ur munnen. Nu ett dygn senare ser det exakt likadant ut.

    Bör jag vara orolig för min satanoperca? Kan det vara så illa att den fastnat utan att komma ner i svalj/mage där jag antar att nedbrytningen börjar. Det har hänt förut att någon av mina jordätare tar tetror men då spottar de nägra timmar senare.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Många malar har vassa och hårda fenstrålar de fäller ut när de blir hotade, som t.ex när nå´n försöker svälja dem. Har fått rädda några tuppkammar som satt Corydoras elegans i halsen. Malarna överlevde tyvärr inte, och det hade nog inte tuppkammarna heller gjort om jag inte hade lirkat ut malarna. Kort sagt, jordätare är glupska, och malar är svåra och farliga att äta.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • irwin_fletch
      • April 2009
      • 544

      #3
      Det va inte det svar jag ville höra, men det jag misstänkte. Som tur är så är det inte en stor mal eller lika hård och taggig som en typ ancistrus. Men det kan ju gå galet ändå.

      Med min inredning finns det heller ingen möjlighet att fånga upp firren utan att ta bort allt innan.

      Hmm, får se hur det är när jag kommer hem. Förhoppningsvis har den åkt ner eller ut.

      Kommentar

      Arbetssätt...