Sjuka påfågelciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klackspark
    • November 2009
    • 36

    Sjuka påfågelciklider?

    Hejsan!

    Jag har 4 st påfågelciklider, 1 tigrerad, 1 röd och 2 vita albinos. Den tigrerade och den röda är friska och krya medans de andra 2 vita ligger på botten och ser inte ut att må så bra. De andra 2 påfågelcikliderna ser ut att mobba mina vita. Är det de som är felet? eller kan det vara något annat? albinosarna är pigga vid matdags och om man ställer sig framför akvariet. men när man sitter i soffan så lägger dem sig på botten och ser dåliga ut..

    Tacksam för snabba svar!!

    Mvh//Annie
    Senast redigerad av Klackspark; 05 March 2010, 21:59.
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Troligen har din tiger och din röda blidat ett par och försöker få de båda vita ut ur reviret.
    I så fall borde du ta bort de båda vita ur akvariet, för troligen så har de två andra tagit över hela karet och då kommer de stressa ihjäl dina vita tyvärr...
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Klackspark
      • November 2009
      • 36

      #3
      Ursprungligen postat av pikachu
      Troligen har din tiger och din röda blidat ett par och försöker få de båda vita ut ur reviret.
      I så fall borde du ta bort de båda vita ur akvariet, för troligen så har de två andra tagit över hela karet och då kommer de stressa ihjäl dina vita tyvärr...

      Ja, det låter väldigt trolig. Jag försöker faktiskt sälja min tiger och röda. För de håller på att växa ur mitt kar. De ligger ute på blocket om du är intresserad. De är Väldigt fina!!

      Tack för svaret i alla fall!!!

      Mvh//Annie - Klackspark

      Kommentar

      Arbetssätt...