Könsbestämning scalar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jeli
    • February 2006
    • 30

    Könsbestämning scalar

    Hane eller hona, vad tror ni?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Svårt att säga eftersom den inte är utvuxen, men om man skulle komma med en gissning, så skulle jag säga hane, på grund av den höga ryggfenan, men det är som sagt bara en gissning.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • C.Ciklid
      • February 2005
      • 12055

      #3
      Hur stor är den? Större exemplar brukar hanen får en rätt fet puckel i pannan. Tycker inte denna har en antydan till puckel så kanske en hona. Men Mindre exemplar kan vara svåra att se.
      //Camilla
      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

      Kommentar

      • Jeli
        • February 2006
        • 30

        #4
        Den är drygt 15 cm hög, fenspets till fenspets. Var en del av ett lekpar, tills den ena fick en skada och dog. Trist nog funderade jag aldrig på vilken som var vilken i paret förrän det var för sent.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Jag tycker med det ser ut som en hona, men riktigt säker kan du inte vara innan h*n leker igen.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Jeli
            • February 2006
            • 30

            #6
            Ja fast nu är den ju ensam...och jag vet inte om det är en hane eller hona jag ska köpa...

            Kommentar

            • Constantine
              • September 2009
              • 431

              #7
              Hur gammal är den ungefär??
              450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
              170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

              Kommentar

              • Jeli
                • February 2006
                • 30

                #8
                Jaadu, ett år kanske.

                Kommentar

                • Constantine
                  • September 2009
                  • 431

                  #9
                  jadu, då är det rätt svårt att säga vad det är rent utseendemässigt tyvärr men min gissning är att det är en hane, får för mig att honor har lite mer rundare kropp och inte lika stora fenor.... men men
                  450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                  170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                  Kommentar

                  • Nallemannen 3
                    • October 2008
                    • 154

                    #10
                    Ursprungligen postat av Constantine
                    får för mig att honor har lite mer rundare kropp och inte lika stora fenor.... men men
                    ja har också för mig de. och på mina skalarer stämmer de.(kan tyvär inte lägga upp en bild)

                    Kommentar

                    Arbetssätt...