HjÄlp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fishya
    • November 2009
    • 43

    #16
    Ursprungligen postat av gurranr37
    Okej men har ni något tips på någon lite robustare fisk som jag kan ha som inkörningsfisk förutom glödbandstetrorna?
    Du skulle kunna köpa neontetror, svärdbärare. platys. till att börja med.

    Kommentar

    • gurranr37
      • February 2010
      • 54

      #17
      okej men är det för tidigt att köpa dvärgciklider redan efter två och en halv vecka eller är det ok??

      Kommentar

      • Otto the Otocinclus
        • December 2008
        • 94

        #18
        Det tar lite tid för den biologiska balansen att bli balanserad jag hade mitt 180 liters igång med bara CR-räkor i en månad och sedan ytligare en månad med ett par pansarmalar, oto'sar och platys från lilla akvariet innan resten av fiskarna inhandlades...
        Fullt så länge kanske inte är nödvändigt men "ju längre desto bättre (Inom rimliga gränser...)" är ett bra tips.
        Några frågor:
        Har du använt någon bakterie/övrig mikrobiologi från annat akvarie eller på flaska?
        Har du mycket växter? Alger? Snäckor?
        Har du haft några problem med dina fiskar, stressat beteende, sjukdomar, skygghet?? Corydoras (inte mist sterbai) är ganska känsliga så om det inte varit några problem med dem så är det nog OK att skaffa dvärgciklder men om du vill ta det (relativt) säkra före det (relativt) osäkra så kan du nog vänta lite till.

        Kommentar

        • gurranr37
          • February 2010
          • 54

          #19
          Jag har använt bakteriekultur på flaska.
          Jag har 6 st växter och jag har inte haft några som helst problem med fiskarnade är verkligen inte skygga utan de är framme vid glaset så fort man kommer in i rummet och de simmar runt i hela akvariet

          Kommentar

          • Speedo
            • January 2010
            • 602

            #20
            Jag tycker din uppsättning låter kanon
            Speciellt Fjärilarna men att sätta in fjärilar efter två å en halv vecka låter väldigt förtidigt...vänta kanske två månader så funkar det nog!

            Smitter också in det att det blev 5 platy
            Och jag fick lära mig hur man ser skillnaden på könen :P
            Har jag stavat fel....Är det sant?
            Rätta mig gärna!

            http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2473059&zoon=1

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #21
              jag körde 4 fjärilar o 3 pansarmalar som inkörning till mitt 350L. gick hur bra som helst o har nu blivit pappa till ett gäng fjärilsyngel.

              Speedo. du som gillar fjärilar; kommer uppdatera om hur det går med ynglena.
              Har du bra koll på uppfödning av fjärilar?

              Kommentar

              • Speedo
                • January 2010
                • 602

                #22
                OO, TACK

                Nee jag har ju inte fått några än...Men jag har ju läst på så gott som det går och jag har fått sååå mycket hjälp av alla här ...Jag har tänkt att flytta över mina fjärilar till Ca 150 l (Jag försöker få hjälp här hur många liter det är på ) så att dom får lite större!
                Men jag ska ha en projekt tråd tror jag... Det kommer nog bli ett SA-kar
                Har jag stavat fel....Är det sant?
                Rätta mig gärna!

                http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2473059&zoon=1

                Kommentar

                Arbetssätt...