skalarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    skalarer

    hej.
    var nyss och köpte 3 st skalarer som är ca 4 cm i kroppen, och jag undrar hur stora måste dom vara för att leka?
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA
  • Otto the Otocinclus
    • December 2008
    • 94

    #2
    Lagom...

    Jag har egentligen ingen aning men lite större borde de nog behöva vara. Ett tips kan ju vara att söka i google. Förslag på sökord: Skalare/Scalare könsmogen och på engelska angelfish fertility, övriga bra nyckelord kan nog vara Pterophyllum scalare, breeding (både med engelskt och vetenskapligt (latinskt) namn) osv.
    Senast redigerad av Otto the Otocinclus; 23 February 2010, 18:37.

    Kommentar

    • Constantine
      • September 2009
      • 431

      #3
      ganska många cm större hehe du får väl räkna med att de får växa till sig i ett par månader, jag får för mig att de blir könsmogna vid 9 - 13 månader eller något i den stilen.

      Hade jag varit du hade jag köpt minst 2 - 3 st till om du vill öka chansen till att få 1 par iaf

      Lycka till
      450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
      170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

      Kommentar

      • Otto the Otocinclus
        • December 2008
        • 94

        #4
        Kan bara hålla med Constantine på antalspunkten. Scalarer lever i grupper som yngel och ungdjur och när dom blir könsmogna parar dom ut sig och blir revirhävdande.

        Kommentar

        Arbetssätt...