diskus med fjärilar,pansarmalar och golden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi1
    • February 2009
    • 583

    diskus med fjärilar,pansarmalar och golden

    hej.
    jag undrar om man kan ha diskus i ett akvarium med fjärilar,pansarmalar och golden. och hur många ska man ha och hur mycket kostar dom? kan ta bort golden om det behövs.
    375 liter malawi / tanganyika.

    96 liter SA
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Om det är malawi golden du menar.
    ALDRIG I LIVET!!!!!!!!!!
    Din andra fiskar skulle bli slaktade på nolltid.
    Och det ska gudarna veta!!
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      men det funkar utmärkt med fjärilar o pansarmalar.

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Japp!!
        Alldeles utmärkt serru.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Vad jag har hört så är Golden en av de fredligare Mbuna, men är ändå inget lämpligt sällskap till de övriga, till stor del beroende på att de kräver helt andra vattenvärden för att trivas. Särskilt discusarna och fjärilarna vill dessutom ha hög temperatur.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #6
            Men golden är även en mycket aggresivare fisk.
            Kanske att fullvuxna diskusar skulle kunna undgå angrepp men absolut inte de andra.
            Även om jag inte tror att ens fullvuxna diskusar skulle klar sig länge i sällskap med goldens.
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            Arbetssätt...