Blek ap. hongsloi hane.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Som_vatten
    • January 2010
    • 10

    Blek ap. hongsloi hane.

    Jag är inte jätte erfaren på dethär området så har lite frågor angående min hongsloi hane. Emellanåt så blir han väldigt färglös och blek i några timmar och bara ligger i sin grotta, så jag funderade på om han började dö. Men sen några timmar senare är han i full fart o är med och käkar och då kommer färgerna tillbaka. Någon som kan förklara vad som händer?
  • Speedo
    • January 2010
    • 602

    #2
    Ursprungligen postat av Som_vatten
    Jag är inte jätte erfaren på dethär området så har lite frågor angående min hongsloi hane. Emellanåt så blir han väldigt färglös och blek i några timmar och bara ligger i sin grotta, så jag funderade på om han började dö. Men sen några timmar senare är han i full fart o är med och käkar och då kommer färgerna tillbaka. Någon som kan förklara vad som händer?
    Har du fler fiskar i avariet??
    Det kan ju vara att den blir lite skrämd av någon annan fisk eller av något!?
    Jag har ingen stor erfarenhet av denhär rasen!!
    Men så har jag några fisakar som brukar göra så också!!
    Har jag stavat fel....Är det sant?
    Rätta mig gärna!

    http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2473059&zoon=1

    Kommentar

    • Som_vatten
      • January 2010
      • 10

      #3
      Jo jag har scalarer också .. kan det alltså bara vara så enkelt att han ör lite rädd för dom? För nu när jag kom hem var han glad och simmade fram till rutan igen.

      Kommentar

      • Speedo
        • January 2010
        • 602

        #4
        Ursprungligen postat av Som_vatten
        Jo jag har scalarer också .. kan det alltså bara vara så enkelt att han ör lite rädd för dom? För nu när jag kom hem var han glad och simmade fram till rutan igen.
        Jag har inga egna Scalarer men har hört att dom kan vara ganska aggressiva
        Men det är ju bra att han är pigg!
        Sen kollar väl fiskar efter stimfiskar eftersom om dom inte syns så tror fisken att det är fara!
        Har jag stavat fel....Är det sant?
        Rätta mig gärna!

        http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2473059&zoon=1

        Kommentar

        • Otto the Otocinclus
          • December 2008
          • 94

          #5
          Sen kollar väl fiskar efter stimfiskar eftersom om dom inte syns så tror fisken att det är fara!
          Jag har läst att just apistogramma ibland blir skygga av brist av små stimfiskar (tetror m.fl.). Detta skall bero på att de i sin naturliga miljö utnyttjar stimmens vaksamhet mot stora rovfiskar. Om det inte finns några tetror så tolkar apistogramman det som att tetrorna gömt sig för rovfisken.

          Jo jag har scalarer också .. kan det alltså bara vara så enkelt att han ör lite rädd för dom?
          Nej, dina dvärgciklider borde inte se Scalarer som ett hot.

          Kommentar

          • Speedo
            • January 2010
            • 602

            #6
            Jag tog dina ord innan om det är okej?

            [QUOTE=Otto the Otocinclus;1368817]Jag har läst att just apistogramma ibland blir skygga av brist av små stimfiskar (tetror m.fl.). Detta skall bero på att de i sin naturliga miljö utnyttjar stimmens vaksamhet mot stora rovfiskar. Om det inte finns några tetror så tolkar apistogramman det som att tetrorna gömt sig för rovfisken.

            Det var från dej jag läst det och hoppas det inte gör något!?
            Har jag stavat fel....Är det sant?
            Rätta mig gärna!

            http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2473059&zoon=1

            Kommentar

            • Som_vatten
              • January 2010
              • 10

              #7
              Okej! Intressant, idag är han skygg igen. Jag ska försöka klura ut vad jag ska göra. Tack för hjälp på vägen

              Kommentar

              Arbetssätt...