Vad tror ni om denna setup

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ponta Henriksson
    • January 2010
    • 151

    Vad tror ni om denna setup

    Tjo alla glada !
    Har precis gått fixat om mitt kar för nya invånare å flyttat ut dom gammla, har tidigare pysslat med monsterfisk av alla dess slag. Dock vart det ingen större framgång eller händelser mer än att dom åt och sket och var vackra så gått över på ciklider igen.

    Tänkte höra vad ni tror om ett Lekpar Blå Texas Ciklider ihop med mina Salvini och guldsömmar, Karet är på 540 L så platsen är väl inget problem men har hört att samtliga fiskar kan va rätt heta på rödbetan vid lek. Inte haft nån lek på Salvinisarna än men guldsömmarna har vart i full gång med lyckade resultat och trevligt agressiva mot resterande fiskar

    Om inte detta skulle vara en bra kombo kanske nån har nå tips på andra fiskar som kan gå ihop med nuvarande setup

    Mvh
    Ponta
    Man lever bara en gång, lev den gången som 2!
    http://aquaponta.blogspot.se/ Min Hemsida

  • Ponta Henriksson
    • January 2010
    • 151

    #2
    Ingen som har tycke ?
    Man lever bara en gång, lev den gången som 2!
    http://aquaponta.blogspot.se/ Min Hemsida

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #3
      En bekant (dahlberg här på forumet) kan verkligen inte ha några andra fiskar (förutom malar och snäckor) med sina guldsömmar när de leker. Oerhört agressiva, men det är nog också individuellt. Dock kallas de nog inte Green terror för inget

      Kommentar

      • Ponta Henriksson
        • January 2010
        • 151

        #4
        Ursprungligen postat av Johanski
        En bekant (dahlberg här på forumet) kan verkligen inte ha några andra fiskar (förutom malar och snäckor) med sina guldsömmar när de leker. Oerhört agressiva, men det är nog också individuellt. Dock kallas de nog inte Green terror för inget
        Okej.
        Just nu funkar guldsömmarna rätt bra ihop med resternade fisakr men man vet ju aldrig vad som händer när nya fiskar tillkommer, tror jag kommer göra som så att jag chansar å funkar d inte får ja starta igång ett 300L kar, nåra bra tips på fisk som går ihop med Texas isf ?

        Mvh
        Man lever bara en gång, lev den gången som 2!
        http://aquaponta.blogspot.se/ Min Hemsida

        Kommentar

        • dezplay
          • January 2008
          • 161

          #5
          Texas ihop med loisellei eller freddys skulle vara en snygg färgkombo. Har inte haft texas men de verkar ganska lugna så det bästa valet av dom 2 arterna är nog loisellei, som oftast är lugn av sig. Gav bort mitt loiselleipar igår... annars hade du kunnat ta dom (oss tiahôlmare emellan:P).

          Kan inte jag få ditt guldsömmspar? jag är nämligen på jakt efter det haha Måste hitta nån fisk som matchar mitt Motaguense red tiger par som är totalt vrålaggressiva när de leker.
          dra räva i môs, TIAHÔLM!

          Kommentar

          • Ponta Henriksson
            • January 2010
            • 151

            #6
            Ursprungligen postat av dezplay
            Texas ihop med loisellei eller freddys skulle vara en snygg färgkombo. Har inte haft texas men de verkar ganska lugna så det bästa valet av dom 2 arterna är nog loisellei, som oftast är lugn av sig. Gav bort mitt loiselleipar igår... annars hade du kunnat ta dom (oss tiahôlmare emellan:P).

            Kan inte jag få ditt guldsömmspar? jag är nämligen på jakt efter det haha Måste hitta nån fisk som matchar mitt Motaguense red tiger par som är totalt vrålaggressiva när de leker.
            Se på fan finns det tidaholmare som håller akvarier mer än jag ^^
            Mja e rätt nöjd med mina faktiskt, har dock lite yngel på uppväxt så om du kan lugna dig ett tag så Förövrigt köpte jag dom faktiskt av Marie Louise på djuraffärn i stan Adda gäran min msn skojj med lite loka kontakter
            Pontushenriksson@live.se

            Motaguense red tiger är itne d Red Feaste ?
            mvh
            Senast redigerad av Ponta Henriksson; 16 January 2010, 19:39.
            Man lever bara en gång, lev den gången som 2!
            http://aquaponta.blogspot.se/ Min Hemsida

            Kommentar

            • Ponta Henriksson
              • January 2010
              • 151

              #7
              Mja va ska man säga om d här då D går inge vidare Texas i baljan å full kallibalik liknar 2:a världskriget allt å alla slåss me varan i baljan nu men d kanske lugnar sig tills imorgon får hoppas på d bästa Nån som har bra tips på hur man delar av akvariet på bästa sätt ? har ett stenrös till höger fritt i mitten å till höger en stor rot. å där i går 1+1 Salvini 1+1 Guldsömmar 1+? Texas ciklider + lite malar... vet att lerkrukor funkar fint men känner inte för å sabba karet tycker jag fått rätt fin ordning på d... hät ser man karet iaf dock inga texas som flyttat in än då filmen e gjord igår.

              Man lever bara en gång, lev den gången som 2!
              http://aquaponta.blogspot.se/ Min Hemsida

              Kommentar

              Arbetssätt...