Zebraciklid. Yngelproblem :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GRIZZLY
    • December 2006
    • 867

    Zebraciklid. Yngelproblem :(

    Hejsan.

    Jag har ett akvarium på 240L.
    Fiskbestånd:

    Några små malar.
    Några norska flaggtetror
    En överlevande blåciklid (Hane 13cm)
    5 st Zebraciklider.

    Nu till problemet. För ett tag sen fick jag yngel på ett par av zebracikliderna. Dom vallar fortfarande ynglena. Allt är frid å fröjd. Dom finns i den ena delen av akvariet. Men nu har jag tydligen fått ett till lekpar på andra sidan akvariet. Det ger dom andra fiskarna ganska ont om plats? Hur skulle ni göra? Har ett extra 60L som står tomt.
  • rick
    • April 2005
    • 1012

    #2
    Ha bara kvar ett par zebror. Dom är ilska som få när dom har yngel och allt annat än ett par i ett sånt där litet akvarium är kaos. Zebror är dessutom mycket lättlekta och har ägg stup i kvarten.
    / Rickard

    Kommentar

    • GRIZZLY
      • December 2006
      • 867

      #3
      Gjorde om lite på den hörnan där de nya paret går. Allt är frid å fröjd tydligen. Det nya paret är vid sin kruka dom. De första paret vallar sina yngel exemplariskt i den andra änden. Om det krisar sen får ja väl sälja ena paret då

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Mitt senaste zebrapar drog utan problem och utan några slagsmål upp en kull i ett 240-liters, med bl.a ett eldbukspar och ett multispinosapar. Zebrorna höll sig snällt på sin kant, under förgreningarna på en stor rot som gick upp till ytan. De som tog mest plats var multispinosorna, de och eldbukarna hotade varandra och zebrorna vid revirgränserna, annars gjorde de inget väsen av sig.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • GRIZZLY
          • December 2006
          • 867

          #5
          ja ja tycker zebrorna verkar rätt lugna. mest dom andra som vill åt ynglena.

          Kommentar

          Arbetssätt...