Är detta en Grön Bågfensciklid?
Kollaps
X
-
-
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Den där var riktigt fin! min är inte alls så där färggrannKommentar
-
Hanarna brukar skifta i olika färger men vilket som framträder mest kan bero på vilket ljus man har samt vinkel m.m. Det skiftar också lite från individ och individ samt kull. En del har lite mer brunaktig färg, andra gröna och i ditt fall mer blått. Jag tror inte det rör sig om odlingsvarianter men kan givetvis ha fel.
Mycket stilig hane var det i alla fall!Du tänker nu på att du andasKommentar
-
Grymt snygg fisk!! Hoppas du får lek på de och att ynglerna överleverLivet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
Mycket snygga fiskar, har blängt på ett par ett tag här i Kalmar som jag tycker är mycket fina. Hur är dom mot växter? Vanligt alltså och är det några förändringar under lek? Jag hade tänkt mig ett par i en 312 liters växtkar? Jag har 7 VF halvt vuxna Scalarer Orinoco och 15 stora neoner, tre Otocinclus och några hundra räkor i samma kar. Kan jag klämma i ett par där? Vad trors?
TYBKommentar
-
Mycket snygga fiskar, har blängt på ett par ett tag här i Kalmar som jag tycker är mycket fina. Hur är dom mot växter? Vanligt alltså och är det några förändringar under lek? Jag hade tänkt mig ett par i en 312 liters växtkar? Jag har 7 VF halvt vuxna Scalarer Orinoco och 15 stora neoner, tre Otocinclus och några hundra räkor i samma kar. Kan jag klämma i ett par där? Vad trors?
TYB
Jag tror nog inte det skulle vara något större problem om du lägger till ett par i ditt akvarium, ifall du har rätt förutsättningar så kommer dom börja yngla av sig rätt snabbt och vad jag har hört så ska ynglen vara riktiga klippor på att gömma sig och överleva.Kommentar
Kommentar