papegojfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ziggelina
    • January 2010
    • 2

    papegojfiskar

    Har 4 st papegojfiskar tillsammans med ett stim med tetror. Nu undrar jag om det finns någon som har ett bra tips hur man får papegojfiskarna att inte vara så rädda. Har akvariet i köket där vi ofta går förbi det och så fort man närmar sig så simmar dom och gömmer sig. Har nu tagit bort växter för att dom kanske vänjer sig vid oss men dom är lika rädda. Har läst att det är många som inte tycker om dessa fiskar mej jag tycker dom är jättevackra, när man ser dom. Tacksam om någon svarar
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vilka tetror har du - vanliga tetror blir nämligen inte tillräckligt stora för att inte bli uppätna av papegojfiskar
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ziggelina
      • January 2010
      • 2

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Vilka tetror har du - vanliga tetror blir nämligen inte tillräckligt stora för att inte bli uppätna av papegojfiskar
      Jag vet inte vad det är för sort men dom har klarat sej i flera månader.

      Kommentar

      • DaRe

        • June 2009
        • 2227

        #4
        Jag har upplevt att om du tar bort skydd så ger det motsatt effekt, dvs de blir mer skygga. om du istället inreder med gott om skydd och gömställen ökar du välbefinnandet hos fiskarna och på sikt vågar de ta för sig mer i akvariet och därmed syns de mer.

        _Mitt tips_:
        Räkna ej heller med att så fort du är där syns alla fiskar och är ivriga att se dig. Sätt dig i lugn och ro framför akvariet spela lite musik och njut sedan av vad du får se.
        Checking out...

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av ziggelina
          Jag vet inte vad det är för sort men dom har klarat sej i flera månader.
          Papegojorna är väl ännu inte stora nog
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...