Små scalarer som inte mår bra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zwitta
    • October 2006
    • 406

    Små scalarer som inte mår bra

    Köpta 5 stycken små scalarer i tisdags och 3 har redan dött. Ungefär som en enkrona i kroppen.
    De två som är kvar gömmer sig mest och ser inte ut att må så bra. Just nu är 1 i ett hörn och den andra står uppe vid ytan och ser allmänt förvirrad ut och ligger precis under ytan och kollar. Testade att ge den mat men den fortsätter bara simma runt.
    Funderar på om de som dog kanske satte i halsen eller så? Tror jag läste någonstanns att små scalarer brukar göra det.
    De verkar dock inte vara så värst matsugna.
    Har guppysar, räkor och kardinaltetror i karet också och de trivs utmärkt. temp är 26 grader. De blir inte mobbade av de andra fiskarna alls utan blir lämnade ifred.
    Har hittils matat med flingfoder, räkor och blandade frystorkade saker och har försökt göra de i lagom små bitar.
    Gyppsarna och räkorna ger nog ett och annat yngel de kan käka också om de inte är för små för det.
    Ska nog leta efter några större scalarer att köpa nästa gång jag är inne i stan men skulle ju vara synd om ingen av de här små överlever.
    Senast redigerad av Zwitta; 01 January 2010, 13:46.
  • Zwitta
    • October 2006
    • 406

    #2
    Nu har den som stod vid ytan börjat snurra runt så den dör nog också. Satte över den i ett annat kar för att se om den kanske blir bättre där men ser inte ut att bli någon skillnad.
    Den verkar inte kunna hålla sig upprätt.

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Det kan vara så att dem var sjuka redan när du köpte dem.
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      Arbetssätt...