Zebraciklid och växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    Zebraciklid och växter

    Hur pass mycket äter zebran? Vad är era erfarenheter. Är det ett renskrapat kar som gäller eller kan man ha en del växter?

    Vilka i så fall?
    Checking out...
  • TheDude
    • September 2009
    • 45

    #2
    Ursprungligen postat av Dre
    Hur pass mycket äter zebran? Vad är era erfarenheter. Är det ett renskrapat kar som gäller eller kan man ha en del växter?

    Vilka i så fall?

    Jag har haft zebror, och dom satte i sig det mesta, det som klarar sig bäst är sk "ciklidgräs" och en annan växt med stora hjärtformade blad som är ganska grov. Alla andra sorter jag hade var förstörda efter en vecka typ.
    220L Ciklid
    240L Sällskap

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #3
      Äter den även javaormbunke, vallisneria, cryptocoryne? Crinumlökar borde väl funka, vad gäller ätendet. För grävandet så kanske man kan lägga en del sten/rötter runt växterna?
      Checking out...

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        De kan ju gräva upp växter under lektiden, men det senaste paret jag hade grävde inte så mycket, och lät växterna vara.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • alcar
          • April 2005
          • 1398

          #5
          varierar mycket från fisk till fisk jag har haft ett zebror med valisseneria javaormbunke cryptocoryne mm
          mvh alexander
          min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

          Kommentar

          • perfetto
            • March 2008
            • 1593

            #6
            Jag har 21 st. Zebraciklider varav två vuxna o resten halvstora, och de äter inte växter. Däremot gräver de gropar duktigt när det är dags för äggläggning, så växterna kan lossna från botten om de inte är stora o starka.

            Kommentar

            • GRIZZLY
              • December 2006
              • 867

              #7
              Mina låter dom flesta växter vara men har man en blomma på g som ryker den på stört. Ha tåliga växter ska det vara lugnt. Nån som har nå tips på hur man skyddar blommorna? Gräver dock några djupa gropar men inga allvarliga.

              Kommentar

              • DaRe

                • June 2009
                • 2227

                #8
                Tack för en massa bra kommentarer och intressanta erfarenheter!
                Checking out...

                Kommentar

                Arbetssätt...