Simmar diagonalt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Simmar diagonalt...

    Mina Chokladciklider simmar diagonalt...ska de göra det

    Det ser jättemysko ut. Men både den större hannen och de tre små simmar på samma sätt...
    Bifogade filer
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    #2
    hade en dvärggurami som gjorde samma sak....den dog 2 dagar senare, vet dock inte vad det kan bero på
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Japp, det är ett naturligt beteende för chokladciklider, det är ett jaktbeteende. De simmar runt strax under ytan, med huvudet uppåt, och letar ätbara saker ovanför vattenytan (som insekter) som de hoppar upp för att fånga. När jag hade chokladciklider senast matade jag dem ibland med syrsor, just med tanke på att de uppenbarligen gillar insekter.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #4
        Ja de simmar faktisk endel precis under ytan...trodde först det var syrebrist, men då tyckte jag att de andra skulle vara precis under ytan också, och det var de inte.

        men då kanske man ska släppa ner lite insekter åt dom ibland i sånna fall...kan vara roligt att se ett naturligt jaktbeteende i karet också...
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        Arbetssätt...