Yngel vårdare sökes!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • axeisi
    • September 2007
    • 804

    Yngel vårdare sökes!

    Hej..

    Tänkte hör med er om ni vet någon dvärgciklid som är duktig yngelvårdare. Vill ha ett par till mitt SA biotop kar (180L) tillsammans med 15-20 tetror (2 olika arter) och ett stim pansarmalar och det skulle vara roligt om de kunde få yngel i de karet.

    Axel
  • Svetsaren
    • July 2009
    • 193

    #2
    En munruvar-apistogramma kanske?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Bågfensciklid (Nannacara anomala) kanske? Honan vaktar ynglen och hanen reviret, men kommer han för nära jagar hon bort honom, och i små akvarier med för lite gömställen kan hon t.o.m döda honom. Men i ett 180-liters kan du nog ha en eller två hanar, och några fler honor. Att de är rätt lätta att föda upp såg jag häromsistens när jag såg drygt 10 yngel som var ca en cm, visste att de hade lekt några gånger, men trodde ynglen var borta. Bolivianska fjärilar är också fina, men är nog lite svårare att föda upp. Kurvcikliden (Laetacara curviceps), och dess släkting L. dorsiger är också fina. En av mina favoritciklider är nyckelhålscikliden, men den kan nog inte kallas för dvärgciklid riktigt.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...