Gör amed annan fisk när diskus flyttar in.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wallström
    • March 2009
    • 1092

    Gör amed annan fisk när diskus flyttar in.

    Köper diskus nu på onsdag och vet int eriktigt hur jag ska göra med fiskarna som finns i karet (nyckelhålsciklid,fjärilsciklid och scalarer)
    Ska jag låta dom gå kvar eller flytta dom så diskusarna får karet för sig själv till en början?
    Emil

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Skalarerna kanske du bör flytta på tillfälligtvis om de är stora och diskusen små, annars är det inga fel på de kamraterna.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • wallström
      • March 2009
      • 1092

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Skalarerna kanske du bör flytta på tillfälligtvis om de är stora och diskusen små, annars är det inga fel på de kamraterna.
      okej, jag flyttar på skalarerna och låter resten gå kvar då
      Emil

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Se sedan om den gruppen funkar bra, men troligen blir det inga större problem.
        Jag hade alla tre sorters ciklider med mina fd. diskus utan något krångel men skalarerna var inte de "vanliga" utan Redback som jag ser som betydligt lugnare.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • wallström
          • March 2009
          • 1092

          #5
          Ger skalarerna till morsan där dom får gå med lite tetror i ett 375L.
          Håller tummarna att det funkar nu
          Emil

          Kommentar

          • Ouscazz

            • February 2009
            • 910

            #6
            Varför har du köpt en massa fisk och stoppat i karet som du sedan skall ta ur när planen hela tiden har varit att ha karet som diskusbalja?

            375 liters diskus!

            åker imorn till skövde och hämtar ett 375 liters som ska agera rent S.A kar.

            Filtret som följer med är ett fluval 404, hur är dom? Ungefär hur mycket kommer filtermaterialet kosta?
            Kommer starta igång karet med 4 endlers och massa yngel för att sedan låta det stå i 4 veckor medans jag är i lapplad och fiskar
            inredningen kommer bestå av maaaassa rötter av olika slag, några svärdsplantor och kanske lite valsneria.

            Fisklista:
            4-5 diskus av nåt slag
            20 kardinaltetror
            20 rödmunstetror
            10-15 dvärg corysar
            www.diskusforum.se
            www.loricariidae.se

            Kommentar

            • wallström
              • March 2009
              • 1092

              #7
              Jag tänkte att jag kanske skulle ta ut dom tills diskusarna vant sig,börjat äta osv.
              Om du läser vidare i tråden så ser du att jag ändrar "fisklistan" hela tiden.
              Emil

              Kommentar

              Arbetssätt...