Litteratur om centralamerikanska ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Baffer
    • May 2007
    • 6

    Litteratur om centralamerikanska ciklider

    Har bestämt mig för att kommande akvarium blir ett med CA. Kör i dag med Tropheus Ilangi och vill då komplettera med ett akvarium med helt annan miljö och större fiskar.

    Jag har letat rundor på nätet men hittar inga böcker om ciklider från CA. Finns det någon här som kan rekommendera någon bok på svenska/engelska?
  • Ove.P
    • March 2007
    • 168

    #2
    Någon bra bok om centralare finns knappast att få tag på, det fanns en som gavs ut i början på 80-talet, Centralamerikas ciklider av Benny B.Larsen och F.Ingemann Hansen, men den är hopplöst inaktuell idag. Mitt tips är att du söker på nätet för att hitta info om centralare.

    Här är några länkar

    A forum community dedicated to Cichlid Fish owners and enthusiasts. Come join the discussion about breeding, health, behavior, housing, adopting, care, classifieds, and more!

    The Internet center for information about the freshwater fish family Cichlidae. A wealth of information; articles, discussions, a huge catalog of cichlids and habitats, wallpapers, Cichlid news magazine complete index, and more

    http://www.ciklid.org/artregister/ar...%20Nordamerika'
    www.ciklid.org

    Kommentar

    Arbetssätt...