Rapar bubblor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Rapar bubblor!

    Såg en lite lustig grej förut. Min nyckelhålshane verkar vara i friartagen, skarpt färgad jagar han bort de andra fiskarna, imponerar på honan, och... rapar bubblor! Han måste ha fått i sig lite luft på nå´t sätt mitt i exalteringen, såg lite småkul ut
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • sjebbe
    • March 2009
    • 440

    #2
    Mina påfåglar fiser bubblor, troligtvis från luften som finns pelletsen. Har provat att lägga dem i blöt men det blev bara mos och skitigt i karet.

    Ser grymt roligt ut när dem står o degar. *blubb* och så stiger en liten nypa påfågelfis till ytan.

    Hoppas på lek då!! Mina Nyckelhålsciklider ville iaf inte leka.
    450 L - Channa pulchra
    720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Jodå, de leker nog förr eller senare Har haft lek av nyckelhål ett antal gånger, men inte av detta paret än, de är inte så stora än så länge.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • sjebbe
        • March 2009
        • 440

        #4
        Nått nytt? Lek? Rap?
        450 L - Channa pulchra
        720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av sjebbe
          Nått nytt? Lek? Rap?

          Nej, de har inte vare sig lekt eller rapat Men såg att de verkade intresserade av varandra nyss, men de blir nog lite störda av multispinosorna som vaktar yngel.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Micke_1991
            • June 2008
            • 110

            #6
            Hur fungerar dina multispinosor? har själv funderat på att skaffa såna till mitt 375 liters, hur många ska man starta med? Några andra tips?

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av Micke_1991
              Hur fungerar dina multispinosor? har själv funderat på att skaffa såna till mitt 375 liters, hur många ska man starta med? Några andra tips?
              Tja, de funkar bra. Är de bara stora nog att se könen på, räcker det nog med att köpa två. Jag har den rödögda varianten, har en bild på hanen med yngel i mitt galleri.

              Mitt par vaktar faktiskt ynglen mer aggressivt än vad mitt zebrapar gjorde, men de funkar ändå i sällskapsakvariet. Nu är det tyvärr inte många yngel kvar, de har väl blivit mat, men nu är stimmet mindre, och inte lika iögonenfallande, så de kanske klarar sig.

              Ett tips är att ha flytväxter, de verkar föredra att hänga de nykläckta ynglen i flytväxternas rottrådar, och simmar även uppe vid ytan bland flytväxterna med de frisimmande ynglen.
              Senast redigerad av Shepard; 24 August 2009, 19:45.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Micke_1991
                • June 2008
                • 110

                #8
                Tack för tipsen, ska se till att slänga i lite flytväxter i baljan då
                Ja jag såg din hanne, jättefina färger när han var så mörk tyckte jag

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ja, deras lekfärger är fina, men de är fina annars också, de kan ändra färg efter humör, och så.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...