Fjäril och Kakaduaciklider. Svåra lr lätta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stosse
    • January 2009
    • 45

    Fjäril och Kakaduaciklider. Svåra lr lätta?

    Hej på er!

    Sitter här och kollar runt på diverse akvariesidor. Blir nyfiken på Fjärilciklider och Kakaduaciklider. Ni som har dessa är dom lätta att ha och göra med eller är det svåra fiskar? Har ett Palettciklid par som är väldigt lätta att ha och göra med. Dock blir dom ibland som sagt ganska ilskna gissar på att det är när dom blir pliska. Har div sällskapsfiskar i mitt akvarium som Guppy, Platy, Scalare, tetror, algätare, anticistrus malar och Palleter. Skulle dom fungera tillsammans med Fjärilarna?

    //Stosse
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Pallterna är för tuffa för fjärilar och nog egentligen även för kakduor.

    De bägge arterna är väl i och för sig inte så svåra, men man bör vara medveten om att de är rätt kortlivade.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • stosse
      • January 2009
      • 45

      #3
      Tack Kjell för ett snabbt svar. Okej. ja misstänkte att dessa inte skulle gå ihop. Vad kommer det sig att Fjärilarna är så kortlivade? Synd för det är väldigt vackra fiskar.

      Stosse

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av stosse
        Tack Kjell för ett snabbt svar. Okej. ja misstänkte att dessa inte skulle gå ihop. Vad kommer det sig att Fjärilarna är så kortlivade? Synd för det är väldigt vackra fiskar.

        Stosse
        Skulle tro att fjärilar i likhet med kakduor naturligt har en rätt kort livslängd (om än inte lika kort).
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...